رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مراغه از استقبال چشمگیر گردشگران برای سفر به مراغه در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، یعقوب طالبی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار گردشگران در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی، وجود جاذبه‌های تاریخی متعدد، وضعیت مساعد آب و هوایی در ایام نوروز و نیز وجود زیرساخت‌های مناسب اقامتی و گردشگری در شهرستان مراغه را از مهم‌ترین دلایل افزایش میزان اقامت و بازدید گردشگران در این شهرستان عنوان کرد.
طالبی با بیان این‌که رصدخانه مراغه، نخستین رصدخانه جهان اسلام است که حدود ۸۰۰ سال پیش، در دوره ایلخانان بنا شده است، گفت: رصدخانه مراغه از بناهای تاریخی کم نظیر ایران است که با بیشترین استقبال از سوی گردشگران نوروز ۹۷ مواجه شده است.
وی با عنوان این‌که موزه‌های مراغه از مهم ترین ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی این شهرستان محسوب می‌شود، ادامه داد: موزه‌های شهرستان مراغه همچون موزه‌های ایلخانی، سنگ نگاره‌ها و فسیل شناسی با محتوای غنی تاریخی و فرهنگی خود از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی مراغه به شمار می‌آیند که امسال نیز مطابق سال‌های گذشته نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.
طالبی با اشاره به لزوم ارائه خدمات مطلوب به گردشگران افزود: به منظور افزایش رضایت گردشگران، طی رایزنی‌های انجام گرفته با شهرداری مراغه تعداد اتوبوس‌های مراغه گردی در نیمه دوم نوروز ۹۷ افزایش یافته است.
شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه‌های شناسایی شده، جزء ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.