علاء الدین کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 نفر از این زندانیان بانوان بودند.
مدیرکل زندان های استان زنجان افزود: آورده محکومان در روند پرداخت بدهی خود، بیش از 20 میلیارد ریال بوده است و هم اکنون نیز بیش از 40 پرونده جدید از این محکومان در حال بررسی ستاد دیه استان قرار دارد.
بر اساس آمار اعلام شده، باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها مانند اعسار و پرداخت بیمه هزینه شده است.
کریمی با اشاره به بدهی 220 میلیارد و 250 میلیون ریالی کل این محکومان، خاطرنشان کرد: از این میزان بدهی 91میلیارد و 927 میلیون ریال توسط شاکیان گذشت شده است.
وی خاطرنشان کرد: ستاد دیه کشور و این استان در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تا کنون بیش از 83 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.
هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیت آنها پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
کریمی گفت: امسال بیش از 2میلیارد و 800 میلیون ریال عیدی به بیش از 550 خانواده زندانیان به طور نقدی و سبد اختصاصی کالا پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا،طی 11 ماهه امسال انجمن حمایت از زندانیان زنجان در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی و برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان، بیش از 6 میلیارد و 350 میلیون ریال کمک کرده است.
هم اکنون 600 خانواده زندانی که یکهزار و 220 نفر می شوند زیر پوشش این انجمن قرار دارند.
از ابتدای امسال تا پایان بهمن 96 بیش از یک میلیارد ریال توسط این انجمن برای تحصیل خود مددجو و خانواده وی هزینه شده است.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.