به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر خرمدره افزود: هرکسی در پایان سال به حساب کار خود می رسد و هر تشکیلاتی کاستی ها، ضعف ها و نقاط قوت خود را می سنجد ماهم باید به حساب خود برسیم زمانی که طبیعت بیدار می شود.
وی اظهار کرد: از خواب غفلت بیدار شویم و قلب ها را برای سال جدید از گناه پاک کنیم، استعداد خود را بشناسیم و به فعلیت برسانیم و هر روز به سمت کمال و سعادت در حرکت باشیم.
حسینی تاکید کرد: چهار نوع عید وجود دارد عید دینی که برای همه مسلمان است مانند عید قربان و فطر، عیدهای مذهبی است که مختص شیعیان است مثل عید غدیر و نیمه شعبان و اعیاد ملی مانند پیروزی انقلاب و آزادی خرمشهر و عید طبیعی و تکوینی مانند عید نورز که آغاز سال نو است.
خطیب جمعه خرمدره خاطرنشان کرد: عید از دیدگاه اسلام آن زمانی است که انسان در راه انجام وظیفه موفق شود و برای تطهیر نفس و جان از ناپاکی ها تلاش کند و تمرین صبر و استقامت شکستن غرور و خود خواهی داشته باشد.
امام جمعه خرمدره در پایان با تسلیت شهادت امام هادی (ع) و تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) و فرارسیدن عید نوروز و ملی شدن صنعت نفت، افزود: بنابر روایتی از امام هادی (ع) از دنیا پرهیز کنید که این دنیا ساحر است، انسان ها از خاک به وجود آمده اند و به خاک بر می گردند و آنچه که نزد خداوند گرامی است متقین و انسان های با تقوا هستند.
7324/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.