بابک کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون کارهای اداری و وزارتخانه ای این موضوع در حال پیگیری است.
رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان گفت: با توجه به تعاملات بین المللی این دانشگاه با دانشگاه های خارجی، در مجموع 13 تفاهم نامه بین المللی طی امسال امضا کرده ایم.
کریمی تصریح کرد: امسال مجوز جذب 30 دانشجوی خارجی در تمام رشته های دانشگاه از وزارت علوم دریافت و نیز پنج دانشجوی خارجی برای تحصیل در سال آینده جذب شده است.
وی با اشاره به اهمیت کارهای پژوهشی در رشد تولید علم بومی، اظهار داشت: امسال بیش از 14 میلیارد ریال بودجه پژوهشی برای خرید تجهیزات پژوهشی و امور روزمره این بخش تخصیص یافت.
رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان اظهار داشت: همچنین امسال 30 میلیارد ریال نیز برای تجهیز امور زیربنایی و زیرساختی در حوزه پژوهش هزینه شده است.
کریمی گفت: پویایی در علم یک ضرورت انکار ناپذیر است و در همین راستا طبق نقشه راه 10 ساله این دانشگاه، باید طی این مدت در تراز 200 دانشگاه برتر جهان قرار بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری وزارت علوم در تناسب بین استاد و کارمند در دانشگاه ها، برای سال 1400 نسبت یک به یک است.
رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان افزود: این در حالی است که در دانشگاه علوم پایه هم اکنون نسبت کارمند به استاد 6دهم است و در چابک بودن سیستم تاثیر بالایی دارد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان بیش از 25 سال سابقه دارد و با بیش از 110 عضو هیات علمی و 1050 دانشجو در حوزه علوم پایه مشغول آموزش، یادگیری و تولید علم است.
یکی از تفاهم نامه های امضا شده خارجی دانشگاه علوم پایه امضای تفاهم نامه با دانشگاه اِکول پلی‌تکنیک کشور فرانسه برای مشارکت در راه اندازی رشته ریاضیات مالی، در زنجان است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.