به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در چهارمین همایش منطقه ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین در زنجان، افزود: اگر روند استحصال آب در کشور ادامه پیدا کند و مدیریت نشود، با کدام آب باید زندگی کنیم.
وی اظهار کرد: گرمایش زمین خود به تنهایی مصیبت بزرگی برای محیط زیست کشور بشمار می رود، اما در آینده اثر تغییر اقلیم در تغییر ژنتیک به خوبی مشاهده خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظ محیط زیست تاکید کرد: محیط زیست تضادی با توسعه ندارد و اگر توسعه نباشد نخستین قربانی فقر محیط زیست خواهد بود.
کلانتری خاطرنشان کرد: اما این موضوع باید به گونه ای باشد که همزیستی مسالمت آمیزی بین این 2 شکل بگیرد و آسیبی به محیط زیست وارد نشود.
وی خاطرنشان کرد: در مسئله تغییر اقلیم و مسائل مشابه آن باید دانشگاه نقش خود را ایفا و به سیاست گذاری های کشور کمک کند، اما متاسفانه مشارکت این نهادها مشارکت معنی داری نیست.
این مسئول اضافه کرد: نباید برگزاری چنین همایش هایی با موضوع تغییر اقلیم، بهانه ای برای توجیه کم کاری ها و سومدیریت های 50 سال گذشته و رفتار ما با محیط زیست باشد.
وی تصریح کرد: با اینکه 40 درصد اجازه استفاده از اب های تجدید پذیر کشور را داریم، اما 110 درصد از این منابع را در کشور مورد استفاده قرار می دهیم.
کلانتری یادآور شد: طبق آمار سال 93 فقط 18 درصد از خشک شدن دریاچه ارومیه به تغییر اقلیم ارتباط دارد، مابقی خطاهای انسانی در این حوزه بوده، که باعث خشک شدن دریاچه شده است.
به گزارش ایرنا، این همایش با محورهایی همچون موضوعات نوین در دانش اقلیم و تغییر اقلیم، تغییرات اقلیم و آموزش، تغییر اقلیم و بحران آب، تغییر اقلیم و مخاطرات زمین در 2 روز 16 و 17 اسفند به میزبانی دانشگاه علوم پایه زنجان برگزار شد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.