رسول محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت برخی از مواد اولیه لازم برای تهیه شیرینی 40 تا 50 درصد افزایش یافته است اما قیمت انواع شیرینی برای نوروز امسال افزایش نمی یابد.
وی تاکید کرد: قیمت تخم مرغ و روغن که از مواد اولیه و ضروری برای تهیه انواع شیرینی است افزایش یافته و هیح حمایتی از سوی جهاد کشاورزی برای ارائه تخم مرغ به نرخ دولتی به واحدهای قنادی انجام نمی شود.
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان زنجان اظهار کرد: امسال آزاد سازی قیمت در این صنف به منظور رقابت برای افزایش کیفیت انجام شد، اما افزایش قیمت در زمان حاضر نمی تواند کیفیت را ارتقا دهد.
محمدی یادآوری کرد: واحدهای قنادی با آغاز نوروز با افزایش میزان تقاضا در صدد افزایش تولید انواع شیرینی هستند که از سوی دیگر با افزایش قیمت انتظار می رود دستگاه ها ذی ربط در ارائه تخم مرغ به قیمت دولتی برای این صنف اقدام کند.
به گزارش ایرنا، افزایش ناگهانی قیمت تخم مرغ از اواخر آذر امسال مصرف کنندگان این فرآورده را غافگیر کرده است و فعالان این عرصه، موارد بهداشتی در برخی از استان ها و افزایش نرخ نهاده های طیور را از عوامل افزایش قیمت آن بیان کردند.
جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی مرغداران تخمگذار اقدام به واردات این فرآورده به منظور کاهش قیمت و رفاه حال مصرف کنندگان کردند که این روند به منظور ثبات قیمت تخم مرغ در بازار زنجان ادامه دارد.
تخم مرغ های تنظیم بازار در استان وارداتی از کشور ترکیه است.
به گزارش ایرنا، شهرستان زنجان دارای 120 واحد قنادی فعال است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.