به گزارش ایرنا، فرامرز نیک سرشت روز چهارشنبه در نشست بانوان کارآفرین استان زنجان افزود: تفاوت های جنسیتی موجود در عرصه های مختلف مختص ایران نیست و در تمام کشورها مشهود است.
وی یادآورشد: وجود مانع پیش روی فعالیت بانوان در عرصه های مختلف هیچ مبنای عقلی، حقوقی و اعتقادی ندارد.
نیک سرشت با بیان اینکه نگاه مردسالاری در جامعه هیچ مبنای عقلی و شرعی ندارد اما در جامعه مشهود است، اظهار کرد: بانوان در هر حوزه ای می توانند وارد شوند فعالیت کنند و هیچ توجیهی بر برتری یک جنس در برابر جنس دیگر وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان ریشه اغلب نگاه مردسالارانه در جامعه را وجود عرف اعلام کرد و گفت: عرف قابل تغییر و مقطعی است و به مرور باید تغییر کند.
وی خاطرنشان کرد: نگاه مردسالارانه اجازه نمی دهد، آنگونه که باید زنان در جامعه حضور داشته باشند و از توانمندی خود استفاده کنند.
نیک سرشت تاکید کرد: بانوان باید در برابر چنین نگاه و عرفی مطالبه گر باشند تا بتوانند مسیرهای پیشرفت را طی کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان به انتخاب این استان طی سال های گذشته به عنوان شادترین استان کشور اشاره کرد و گفت: به یقین حسن مدیریتی که بانوان در خانه و خانواده دارند منجر به ثبات شادی و شادمانی در میان زنجانی ها شده است.
وی خانواده ها در زنجان را بسیار اصیل خواند و ادامه داد: به حتم محور اصلی این شرایط زن خانواده است که ثابت کرده نقش خوبی را در سطوح مختلف ایفا می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: نرخ بیکاری زنان در این استان به 14.5 درصد و در متوسط کشوری به 19.1 درصد می رسد.
شهرام طهماسبی با بیان اینکه توانمندی هیچ بانویی کمتر از هیچ مردی نیست، اضافه کرد: امروز پس از گذشت 40 سال از پایه گذاری نظام جمهوری اسلامی، شرایط خاصی پیش روی کشور قرار دارد و به حتم تنها راهکار پیش روی خروج از این شرایط، استفاده از عقلانیت در برنامه ریزی و تصمیم گیری هاست.
وی ابراز کرد: امروز حمایت از کارآفرینان و تولید ثروت یک اجبار و ضرورت است و از همین رو باید از توان هر شخصی که خواستار فعالیت در زمینه کارآفرینی است، بهره گرفت.
مشاور استاندار زنجان هم در ادامه گفت: استان زنجان از توانمندی های بسیاری برخوردار است، اما در اغلب موارد این ظرفیت ها را نمی پذیرد و از وجود مشکلات فراوان گلایه دارد.
فاطمه کرباسی افزود: زمانی که بر نقاط ضعف و منفی تاکید می شود به حتم نمی توان گام موثری در زمینه گسترش و معرفی نقاط قوت و مثبت برداشت.
وی اظهار کرد: امروز هر شخصی که بیشتر توانمندی خود را معرفی و تبلیغ کند، بیش از دیگران موفق تر است و می تواند مسیر پیشرفت را طی کند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.