به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالقاسم خزائیان عصر سه شنبه در آئین نکوداشت دکتر غلامعلی بسکی در جمع شماری از مدیران دستگاهها و اعضای تشکل های محیط زیست استان گلستان در گرگان، اظهار کرد: دکتر بسکی جزو استعداد های برتر در حوزه حفظ محیط زیست کشور به شمار می رود و باید تلاش های او در جهت حمایت از محیط زیست در جامعه استمرار داشته باشد.
خلیل فرشباف مدیر اجرایی بیمارستان دکتر بسکی گنبدکاووس نیز درباره شخصیت این حامی محیط زیست گفت: او با شیفتگی به موضوع حفظ محیط زیست در جامعه پرداخته و تمام زندگی خود را صرف این مساله مهم کرده است.
وی اضافه کرد: حفظ محیط زیست اهتمام جدی می طلبد تا با بوم شناختی و افزایش سواد زیست محیطی از مشکلاتی چون قطع درختان، فرسایش خاک و بروز سیلاب رها شویم.
بهناز بسکی نیز از سوی خانواده اش از برگزاری چنین آئین نکوداشتی برای پدرش قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود که در راه حفظ محیط زیست قدم های موثری برداریم.
عبدی باشقره استاد دانشگاه گفت: شخصیت و تفکر دکتر بسکی کمتربه جامعه معرفی شده است و باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
محمد درویش مدیر کل پیشین دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با تاکید بر ادامه راه دکتر بسکی در حفظ محیط زیست ، خواستار تولید مستندی از سوی هنرمندان به نام کشور در خصوص شخصیت دکتر بسکی شد.
در این آئین که مدیران کل منابع طبیعی، میراث فرهنگی، امور بانوان و خانواده استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس دفتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حضور داشتند، از تمثال دکتر غلامعلی بسکی رونمایی و لوح تقدیردکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و لوح های سپاس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه علوم پزشکی گلستان به خانواده این حامی محیط زیست اهدا شد.
غلامعلی بسکی پزشک خیر و حامی محیط زیست در سال 1310 شمسی در سبزوار به دنیا آمد ،وی پس از پایان دوره متوسطه در آزمون پزشکی پذیرفته و از دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته دکترای طب عمومی دانش آموخته و در سال 1345 هم مدرک تخصصی جراحی زنان و زایمان را از دانشگاه تهران دریافت کرد.
وی پس از فارغ التحصیلی در شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان مشغول طبابت شد و بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی را بنا نهاد.
دکتر بسکی همه نیرو و امکانات خود را وقف حمایت از محیط زیست کرده و امروز چهره ای آشنا درکشور است و تاکنون دوبار موفق به دریافت نشان ملی محیط زیست شده است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.