به گزارش خبرآنلاین؛ روز درختکاری ابتدا در سال ۱۸۷۲ و در ایالت نبراسکای آمریکا و در تاریخ ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین)، توسط فردی به نام J.Sterling Morton برگزار شد و گفته می شود که در آن روز بیش از ۱ میلیون درخت کاشته شده است اما بعد از مدتی این تاریخ به آخرین جمعه ماه آوریل انتقال یافت.
امروزه بیشتر کشورهای دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت ها و نهال های متفاوت اقدام می کنند. البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت است و بیشتر سعی می کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد.
درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.
در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند.
ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند.
به همین مناسبت هر ساله در شرکت کانه آرایی آریا مراسمی با حضور مدیران ارشد و پرسنل این مجموعه برگزار می شود و امسال نیز این برنامه با شور و حال خاصی در محوطه داخلی مجموعه با جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد.
کاشتن صداقت
در این مراسم یوسف مرادلو، مدیر عامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان روز درختکاری را روز کاشتن صداقت در هستی اعلام کرد و با بیان اینکه از اول خلقت بشر با درخت انس و از نعمات با ارزش آن بهره برده است، افزود: در کتاب آسمانی ما بارها از درخت یاد شده است و این حکایت از ارزشمندی این نعمت بزرگ الهی است .
به گفته وی، صداقت و سخاوت را باید از درخت آموخت ، چرا که درخت به همه انسانها در هر جایگاهی که باشند ، بخشش می کند .
مدیر عامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان ادامه داد: روز درختکاری بیانگرآن است که ما باید نگاه مان را به طبیعت عوض کنیم و با طبیعت مهربان باشیم و در حفظ و حراست از آن جدیت به خرج دهیم .
مرادلو طبیعت را بزرگ معلم انسان ها برشمرد که باید انسان از آن الگو بگیرد، خاطرنشان کرد: باید عین درخت برای اطرافیان خود مفید بود تا دیگران از برکات وجودی ما بهرمند شوند .
وی در خاتمه از همشهریان و مردم طبیعت دوست کشورمان خواست تا در حفظ و حراست از محیط زیست بیش از پیش فعال باشند و از ریختن زباله به طبیعت خودداری کنند.
افتتاح گلخانه آریا
مهندس کظمی مدیریت مجموعه از حضور مهمانان و مسئولان استان در شرکت کانه آرایی آریا ابراز خرسندی کرد و از اقدامات انجام گرفته در راستای حفظ محیط زیست و توسعه آن ،افتتاح گلخانه آریا و توجه به مسائل زیست محیطی در مجموعه گزارشی را ارائه داد.
وی شرکت کانه آرایی آریا را پیشرو در شعار صنعت با رنگ طبیعت معرفی کرد.
پیش قدم در مسائل محیط زیستی
دکتر مهدی ثبوتی، مدیر روابط عمومی مجموعه نیز در سخنانی بیان کرد: شرکت کانه آرایی آریا همواره در مسایل زیست محیطی پیش قدم بوده و با شرکت در نمایشگاه های گل وگیاه و برگزاری دورهای زیست محیطی در مجموعه سعی در آموزش همکاران و پیشگیری در ایجاد آلودگی های زیست محیطی دارد.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نه چندان دور شهری زیبا و سرسبز و فاقد آلودگی های زیست محیطی داشته باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 877963
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.