به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد و در دیدار با کارکنان این نهاد افزود: تدبیر و اندیشه امام راحل در تاسیس کمیته امداد 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی آثار و کار کردهای این نهاد مقدس را بخوبی نشان داده و منشا خیر و برکات برای جامعه بوده است.
وی یادآوری کرد: آثار و برکات کمیته امداد طی فعالیت این نهاد بر هیچ کس پوشیده نیست که مهمترین آن احیای عزت نفس نیازمندان است.
حجت الاسلام خاتمی افزود: قدمهای خوب و موثری توسط کمیته امداد استان در جهت تحقق اهداف بلند ترسیم شده آن به ویژه در حوزه محرومیت زدایی برداشته شده است.
وی ابراز کرد: در واقع خدمات ارائه شده مایه دلخوشی جامعه بوده و افزایش مشارکت مردم در برنامه های این نهاد حاصل کارکرد موثر این نهاد در حوزه فقر زدایی بوده است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ادامه داد: کارهای این نهاد در ساماندهی فعالیت های خیرخواهانه مساجد در قالب مراکز نیکوکاری اقدام ارزشمندی است که موجب تشویق و ترغیب خیران برای کمک به نیازمندان می شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های کمیته امداد در حوزه توانمندسازی نشان می دهد با مطالعه و شناخت می توان خدمات خوبی ارائه کرد و این موضوع در کارکردهای کمیته امداد بخوبی ملموس است.
پیش از این نیز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان اعلام کرده بود: از ابتدای سالجاری تابهمن امسال 2 هزار و 467 مورد خدمت در حوزه مسکن به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارایه و برای این منظور 62میلیارد ریال هزینه شده است.
هدایت صفری نیز به تازگی اعلام کرده بود که با پرداخت بیش از ۳۱ میلیارد تومان(310 میلیارد ریال) تسهیلات اشتغال‌زایی از محل اعتبارات بند د تبصره ۱۶ بودجه و صندوق امداد ولایت طی ۱۱ ماهه امسال 2 هزار و ۳۱۵ فرصت شغلی جدید ایجادشده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.