به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که صبح امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد بر ضرورت بهره‌گیری هرچه بیشتر از معماری بومی و سنتی در مسکن روستایی تأکید کرد و افزود: باید ضمن حفظ معماری سنتی و بافت تاریخی ، نیازهای روز را در طراحی‌ خانه های روستایی در نظر گیریم.

وی با بیان اینکه معماری سنتی تنها یک تیپ خاص نیست بلکه چارچوب کلی و با طرح‌های مختلف است افزود: منظور از معماری سنتی این نیست که عیناً همان ساختمان قدیمی صدها سال پیش ساخته شود، بلکه هدف حفظ سیما و منظر خانه‌ها به صورت سنتی با کاربردی متناسب با نیاز و فرهنگ امروز می‌باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نمای خانه‌های روستایی باید تداعی معماری سنتی و بافت تاریخی آن منطقه را به همراه داشته باشد افزود: خانه‌های روستایی باید معرف استان و الگوی معماری سنتی گیلان باشد.

استاندار گیلان از شناسایی بیش از ۴۰۰ روستای دارای جذابیت گردشگری در گیلان خبر داد و افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های این مناطق و ساخت واحدهای بوم‌گردی در جهت جذب گردشگران تلاش کنیم.

استاندار گیلان معماری شهری را متفاوت با معماری روستایی دانست و افزود: معماری شهری باتوجه به محدودیت‌های منظر و اشراف به واحدهای پیرامون با معماری روستایی که با این محدودیت‌ها مواجه نیست کاملاً تفاوت دارد .

دکتر سالاری برضرورت ساخت واحدهای حمایتی با بهره‌گیری از معماری سنتی تأکید کرد و افزود: در ساخت واحدهای حمایتی کمیته امداد و بنیاد مسکن می‌توان از الگو و معماری سنتی و رونق بوم گردی بهره گرفت.

استاندار گیلان به ساخت ۲ هزار واحد مددجویان کمیته امداد استان اشاره کرد و افزود: در ساخت این واحدها در مناطقی که مستعد جذب گردشگر است می‌توان با افزایش بنا علاوه بر تامین مسکن در جهت بوم گردی و اشتغال مددجویان کمیته امداد نیز بهره گرفت.

در این نشست تعدادی از دستگاه‌ها به ارائه گزارش و اقدامات خود در این بخش پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 862128
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.