به گزارش ایرنا رضا سلم آبادی روز شنبه در نشست خبری کمیته های ستاد دهه فجر استان افزود: دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است و آشنایی با اندیشه های امام راحل(ره) است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) شکوه ملت و مکتب اسلام را برای ما رقم زد و با وحدت و انسجام انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
وی از برگزاری 63 عنوان برنامه محوری توسط کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان خبر داد و گفت: اهدای 210 سبد غذایی به خانواده های دارای بیمار صعب العلاج و 210 کارت هدیه به خانواده های دارای بیمار زمین گیر و نیازمند از جمله این برنامه هاست.
سلم آبادی، افتتاح 20 نیروگاه خورشیدی در منازل مددجویان، دیدار با حامیان و خیرین ایتام، برگزاری همایش« جوانان، اقتصاد مقاومتی، تمدن نوین اسلام»، همایش «ارزشهای اسلامی، مجاهدت فرهنگی» و برگزاری کارگاه آموزشی عاملین زکات را از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه فجر ذکر کرد.
وی بر وحدت و همدلی مردم و مسئولان برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: امام راحل(ره) شکوه شهادت را نمایان و طاغوت را سرنگون کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان متشکل از عضویت 12 نهاد است.
سلم آبادی اضافه کرد: در دهه فجر امسال 500 نفر از مددجویان امداد در مراکز بهداشتی به صورت رایگان از خدمات معاینه و دندانپزشکی بهره مند می شوند.
وی از واگذاری 200 فقره وام کارگشایی به مبلغ 600 میلیون تومان به نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی نقش جوانان در امنیت پایدار اسلامی، نشست تخصصی جوانان ولایی، برپایی کارگاه مهدویت، مسابقات کتابخوانی و نقاشی و محفل انس با قرآن از دیگر برنامه های دهه فجر است.
مسئول کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر خراسان جنوبی گفت: 75 مسکن روستایی و شهری مددجویان کمیته امداد استان همزمان با دهه فجر امسال با مجموع 2 میلیارد و 975 میلیون تومان به بهره برداری می رسد که از میزان یک میلیارد و 475 میلیون تومان آن کمک بلاعوض و مابقی تسهیلات است.
وی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح 72 چشمه حمام و سرویس بهداشتی با اعتبار 216 میلیون تومان ، تحویل 20 دستگاه نیسان به خانواده های امداد ، برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان، برگزاری مسابقه غذای سنتی، اجرای جشن های پیروزی، گفتمان نشانه های ظهور، برگزاری پیاده روی خانوادگی، نواختن زنگ انقلاب و پخش سرودهای انقلابی را از دیگر برنامه های دهه فجر امسال در استان ذکر کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.