به گزارش ایرنا محمد سنجری روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان جنوبی افزود: همه دستگاه های استان عملکرد مطلوبی را در زمینه اشتغال تعهد شده، داشته اند.
وی گفت: بیشترین اشتغال توسط دستگاه های اجرایی صنعت، معدن و تجارت، اداره کل کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ثبت شده است.
وی با اشاره به عملکرد استان در حوزه مشاغل خانگی در سال جاری بیان کرد: شهریور امسال 24 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ و 797 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد که 25 درصد از مجوزهای صادره، پشتیبان مشاغل خانگی بوده اند.
به گزارش ایرنا سنجری با بیان اینکه پیش بینی می شود از محل مشاغل خانگی برای 2 هزار و 83 نفر فرصت شغلی ایجاد شود افزود: مجوزهای مشاغل خانگی توسط 6 دستگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در استان یادآور شد: این طرح از نیمه آبان ماه در استان به اجرا درآمد و تعهد استان 2 هزار و 25 نفر در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر چهار هزار و 239 کارورز در این طرح ثبت نام کرده اند، 312 مجوز توسط فنی و حرفه ای صادر و 323 قرارداد کارورزی منعقد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به تحقق 16 درصد طرح کارورزی در استان گفت: در این زمینه باید توجه بیشتری لحاظ شود.
وی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی را از جمله اهداف اجرای طرح یاد شده ذکر کرد.
وی افزود: ایجاد انگیزه و کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرف های دانش آموختگان از دیگر اهداف طرح کارورزی دانش آموختگان است.
سنجری خواستار همکاری دستگاه های اجرایی برای تسریع در اعلام نظر واحدهای پذیرنده مربوطه در سامانه کارورزی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی به جامعه هدف شد.
نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی به ریاست بی بی عصمت سرفرازی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.