احمد بصیری پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب طرح‌های صدقات، ایتام، اطعام، زکات مال و مستحبی، جشن‌های عاطفه‌ها و نیکوکاری، فطریه، کفارات و غیره بوده است.
وی بیان کرد: کمک‌های جمع ‌آوری شده براساس موازین شرعی در سرفصل‌های مختلف شامل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن، موردی و غیره مددجویان تحت حمایت و نیازمندان هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 81 مورد تعمیرات کلی و جزئی و بهسازی مسکن مددجویان با اعتبار یک میلیارد و 23 میلیون ریال انجام شده است گفت: هم اکنون چهار واحد مسکونی برای مددجویان با اعتبار یک میلیارد ریال در حال احداث است.
وی عنوان کرد: در 9 ماه گذشته به 67 نوعروس زیر پوشش این نهاد یک میلیارد و 760 میلیون ریال جهیزیه اهدا شد و هم اکنون 23 نوعروس در انتظار نوبت دریافت جهیزیه هستند.
وی با تاکید بر مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیرین در کمک به تامین جهیزیه زوج‌های جوان مددجو در آغاز زندگی مشترک، اضافه کرد: احیای سنت حسنه ازدواج، ترویج فرهنگ انفاق و تقویت روحیه مشارکت‌های مردمی در جهت کمک به ازدواج جوانان تحت پوشش از مهم ترین اقدامات مورد توجه کمیته امداد است.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 624 مددجو این شهرستان به سفرهای زیارتی و سیاحتی قم و مشهد اعزام شدند، همچنین 68 مددجو به کمک خیرین به عتبات و عالیات اعزام شده اند.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7556* 6054
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.