احمد بصیری پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 40 طرح با پرداخت چهار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع امدادی و 113 طرح با پرداخت 18 میلیارد و 380 میلیون ریال از محل منابع بانکی اجرا شد.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت 505 مددجو آموزش های حرفه آموزی مختلف را در راستای اجرای هرچه بهتر طرح های اشتغالزایی فرا گرفتند.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 102 تخته فرش به متراژ 516 مترمربع توسط مددجویان شهرستان درمیان تولید و به ارزش 2 میلیارد و 580 میلیون ریال فروخته شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان درمیان از پرداخت هفت میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون نیز خبر داد.
وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات کارگشایی یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد برای کاهش مسائل و مشکلات اقشار آسیب پذیر است که به صورت کاملا قرض الحسنه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
بصیری پور افزود: تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی برای رفع مشکلات درمانی، تعمیر و مقاوم سازی مسکن، تامین جهیزیه، تهیه لوازم اساسی منزل و سایر نیازهای ضروری اقشار آسیب پذیر پرداخت ‌می‌شود تا وضعیت معیشتی آنها بهبود یابد.
آمار مددجویان زیرپوشش کمیته امداد درمیان 9 هزار و 521 نفر است، یعنی 17.5 درصد جمعیت شهرستان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می شوند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.