به گزارش ایرنا، داوود کارگرزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: این نظارت بر کالاهای پر مصرف و مشمول مقررات استاندارد اجباری از جمله مواد غذایی، بهداشتی، شیمیایی، قطعات خودرو، ترازوها و دستگاه های اوزانی که در میادین عرضه و میوه و تره بار انجام می شود.
وی یادآورشد: در این طرح علاوه بر کالاهای پر مصرف، جایگاه های عرضه سوخت هم نظارت می شود.
کارگرزاده اظهار کرد: در جریان این نظارت و بازدیدها، سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هم بازرسان استاندارد را همراهی می کنند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در این طرح با 2 محور بر مراکز تمرکز و توزیع از نظر کیفیت و کمیت کالا نظارت و بررسی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: کیفیت تولیدات و خدمات مشمول استاندارد اجباری در استان توسط 378 مدیر کنترل کیفی رصد و ارزیابی می شود.
کارگرزاده ادامه داد: مدیران کنترل کیفی بر اساس مهارتی که دارند مکلف هستند پس از اشتغال به کار، ضمن حضور تمام وقت در یک نوبت کاری نسبت به بازرسی و کنترل مواد اولیه، محصول حین ساخت و نهایی و شرایط نگهداری و تمامی مراحل تولید نظارت و کیفیت را تایید کنند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: مدیران کنترل کیفی از تولید محصول ناقص و فاقد استانداردهای لازم در واحدهای تولیدی باید جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کیفیت کالا و تولیدات شامل استاندارد اجباری توسط همین مدیران کنترل کیفی رصد می شوند و آنان موظف هستند طی یک سال حداقل 16 ساعت دوره آموزشی را برای آشنایی با آخرین شاخص های استاندارد طی کنند.
کارگرزاده ابراز کرد: در مورد محصولات سالم و دارای حد مجاز از آلاینده ها در سال 94 دستورالعمل های مربوطه در خصوص تمدید، تجدید و ابطال و تعلیق پروانه تولید در دستور کار سازمان قرار گرفت.
وی افزود: پس از آنکه همکاران این اداره کل و شرکت های تایید صلاحیت شده به مزارع، گلخانه ها، انبارها و مراکز عرضه مراجعه کردند توانستند با بازرسی و نمونه برداری انجام شده و مطابقت با معیارهای استاندارد، برای نخستین بار در کشور پروانه کاربرد حد مجاز از آلاینده ها را صادر کنند.
کارگرزاده یادآورشد: در این زمینه 16 فقره پروانه صادر شد که چهار مورد برای پیاز، 6 مورد سیب زمینی، 2 مورد توت فرنگی، 2 فقره سیب درختی، 2 مورد زردآلو و یک فقره گیاه به لیمو بود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.