رضا کابلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: انشعاب های غیرمجاز، فرسودگی شبکه توزیع، خطوط انتقال و مخازن، سرریز مخازن، خرابی کنتور مشترکان مهمترین علت هدر رفت آب در روستا‌های استان زنجان است.
به گفته وی، طی 11 ماهه سال گذشته میزان هدر رفت آب مشترکان روستایی این استان 51.2 درصد بود که این رقم در مدت مشابه سالجاری با تلاش شرکت آبفار و مشترکان روستایی به 47 درصد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اعلام کرد: کاهش هدر رفت آب مشترکان این شرکت سه درصد هدف گذاری شده بود که با اقدامات انجام شده این میزان به چهار درصد رسید.
به گفته کابلی، شناسایی و جمع آوری انشعاب های غیرمجاز مشترکان روستایی یکی از راه های کاهش هدر رفت آب آشامیدنی در استان زنجان بود و درباره همین موضوع قراردادی بین شرکت آبفار و پیمانکار امضا شده که موجب کاهش قابل توجه هدر رفت این مایع حیاتی خواهد شد.
وی از انعقاد قرارداد شرکت آبفار با پیمانکار نگهداری به منظور اصلاح کنتورهای حجمی مشترکان در استان زنجان خبرداد و افزود: بار مالی این قرارداد بیش از 10 میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: برای کاهش هدر رفت آب و اصلاح مخازن و شبکه فرسوده نیز اعتبار قابل قبولی پیش بینی شده است.
کابلی، اصلاح تاسیسات آبرسانی فرسوده را از مهمترین برنامه های سال 97 شرکت آبفار استان زنجان اعلام کرد و یادآورشد: اولویت این شرکت استفاده از محصولات داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی و دستورات مقام معظم رهبری است.
به گزارش ایرنا، تابستان امسال 202 روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مشکل آب آشامیدنی داشتند که این تعداد در زمان حاضر به 121 روستا کاهش یافته و 86 روستا از بحران خارج شده اند.
استان زنجان 102 هزار و 170 مشترک در روستاها دارد که از این تعداد 10 هزار و 164 مشترک غیرخانگی است.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.