شهلا حسنی روز شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: با این نگاه که تعریف مشترکی از توسعه در استان وجود ندارد، تصمیم بر این شد که برای برگزاری دوره های آموزشی توسعه نگر در زنجان، از اساتیدی دعوت شود که در این زمینه صاحب نظر و ایده باشند و بتوانند این موضوع را در میان مدیران تبیین کنند.
وی یادآورشد: بر همین اساس هم طی سال جاری برای تمام دوره های پیش بینی شده، از اساتید برجسته و بنام کشوری دعوت شد.
حسنی اظهار کرد: به رغم حضور چنین اساتیدی، میزان مشارکت مدیران در این دوره ها کمتر از پنج درصد و میزان مشارکت معاونان آنها به کمتر از 10 درصد می رسد.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: برای برگزاری هر دوره آموزشی 150 دعوت نامه به خود مدیران ارسال می شد و انتظار می رفت در صورت حضور نیافتن خود آنان حداقل یکی از معاونان حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه مدیران بر اساس بخشنامه های ابلاغی ملزم به شرکت در این دوره های آموزشی هستند، مهمترین ضعف این بخشنامه ها را نبود ضمانت اجرایی برای آنها اعلام کرد.
حسنی مهمترین مشکل برگزاری دوره های آموزشی را نبود انگیزه و رغبت لازم در میان مدیران و کارکنان اعلام کرد و ادامه داد: در اغلب موارد شرکت کنندگان برای دریافت گواهی نامه حضور می یابند در حالی که هدف اصلی این دوره ها ارتقای توانمندی و بهبود نگرش شرکت کنندگان است.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سال 97، در این مرکز، کانون ارزیابی شکل می گیرد که در آن شایستگی و توانمندی هر یک از مدیران ارزیابی می شود و نتیجه ارزیابی ها به مسئولان استان اعلام می شود.
وی خاطرنشان کرد: آن دسته از مدیرانی که در این ارزیابی امتیاز لازم را کسب نمی کنند، باید دوره های ضروری را سپری کنند و می توان به این طریق آنان را ملزم به حضور در دوره های آموزشی کرد.
حسنی اضافه کرد: لازمه اجرای این بخشنامه طرح آن در شورای برنامه ریزی و جلب موافقت اعضا و استاندار است.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی های استان زنجان گفت: در برنامه ریزی برای دوره های آموزشی سال 97، توجه ویژه به توانمندسازی بانوان هم در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به رویکرد دولت مبنی بر به کارگیری بانوان در 30 درصد از پست های مدیریتی کشور، پیگیری می شود.
وی ابراز کرد: از سال آتی دوره های آموزشی کارکنان در این مرکز برگزار نمی شود و با محوریت خود دستگاه ها در دستور کار قرار می گیرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.