خدیجه ابراهیم خانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمه روستاییان بیشترین همپوشانی را در این حوزه با 93 هزار نفر شامل می شود ، 25 درصد این جمعیت حداقل از 2 دفترچه بیمه ای برخوردار هستند و به عبارتی از هر چهار نفر روستایی حداقل یک نفر 2 دفترچه دارند.
وی اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت استان آمادگی دارد برای رفع همپوشانی افراد دارای یک پوشش بیمه ای همکاری کند و در صورت تحقق این امر می توان حذف یکی از پوشش بیمه ای سلامت را انجام داد و این کار ارائه خدمات بهتر را بیش از گذشته تسهیل می کند.
ابراهیم خانی افزود: تاکنون و با وجود رایزنی انجام گرفته مسئولان اداره کل تامین اجتماعی برای انجام این کار پیشقدم نشده اند و درصورتی تمایل به انجام این کار هستند که تفاهم نامه ای منعقد شود که در این میان وجود بند مندرج، این سازمان را الزام آور می کند که هر ماه تعداد بیمه شدگان خود را اعلام کند که چنین کاری امکانپذیر نیست.
وی بیان کرد: هدف دولت بر این بود هر نفر یک بیمه پایه داشته باشد و این در حالی است که جمعیت کشور حداقل دارای 2 بیمه پایه هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: از مجموع یک میلیون 57 هزار و 460 نفر جمعیت ساکن در زنجان 621 هزار و 549 نفر معادل 60 درصد تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است 525 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی، 50 هزار نفر بیمه نیروهای مسلح و هفت هزار نفر تحت پوشش بیمه کمیته امداد قرار دارند.
ابراهیم خانی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال استان قزوین اعلام کرده با اقدامات انجام گرفته یک نفر هم در این استان همپوشانی بیمه‌ای ندارد و در صورت همکاری تامین اجتماعی انجام چنین کاری نیز در استان امکانپذیر است.
به گزارش ایرنا، با تشکیل صندوق بیمه همگانی سلامت در کشور 10 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و سهم این استان نیز 114 هزار نفر بود.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.