به گزارش ایرنا، ایرج دست نشان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تداوم بارش برف و باران و ایجاد سستی و تغییرات در ساختار سنگ‌ها بخش‌هایی از دیواره کوه‌های مجاور جاده‌ زنجان – تهم – چورزق دچار ریزش می شود.
وی تاکید کرد: ریزش های این کوه با تلاش های شبانه روزی راهداران استان زنجان بلافاصله پاکسازی و مسیر ایمن‌‎سازی می‌ شود تا مسافران و رانندگان به ایمنی به سهولت تردد کنند.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان از رانندگان خواست، از توقف در حاشیه‌ جاده‌ها خودداری کرده و در محدوده‌ی دارای ریزش با رعایت جوانب احتیاط، سرعت مطمئنه و در صورت نیاز از کنار گذر موجود تردد کنند.
دست نشان اظهارکرد: بخش هایی از جاده زنجان – تهم – چورزق که احتمال ریزش کوه وجود دارد با نصب تابلوهایی اطلاع رسانی شده است.
وی تاکید کرد: شامگاه دوشنبه نیز کیلومتر 44 همین جاده ریزش جزئی سنگ همراه با برف داشت که بلافاصله توسط راهداران پاکسازی شد.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: به ‌رغم حضور مستمر و منظم گشت‌های راهداری در همه جاده های استان زنجان، رانندگان و مسافران در صورت مشاهده‌ هرگونه مشکل در جاده‌های استان مورد را به صورت شبانه‌روزی و از طریق شماره تلفن‌های ١٨١٦ بدون نیاز به کد پیش ‌شماره و یا ٣٣٧٧٦٤٠٨-٠٢٤با اداره مدیریت راه‌ها اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، اردیبهشت سال 92 مسیر زنجان - تهم - چورزق به بهره برداری رسید و از این سال تاکنون سه بار ریزش شدید کوه در این مسیر به بسته شدن آن منجر شده است.
شدیدترین ریزش در این مسیر فروردین 94 بود که پاکسازی آن 6 روز زمان برد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.