به گزارش ایرنا، جواد یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همراه ریزش برف در کیلومتر 44 جاده زنجان – تهم – چورزق چند تکه سنگ نیز به وسط جاده سقوط کرده بود که تردد فقط در یک باند این جاده انجام می شد.
وی تاکید کرد: به لحاظ ریزش کوه در این جاده مشکلی وجود ندارد اما هم اکنون بارش باران بیشتر جاده های استان و این جاده را فراگرفته است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده ساعت های آینده بارش برف آغاز می شود و به مدت سه روز کولاک جاده ها را فرا خواهد گرفت.
یوسفی تاکید کرد: رانندگانی که در جاده ها تردد می کنند خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی و گرمایشی کنند و قبل از سفر با شماره های 1816 و 141 تماس برقرار کرده و از وضعیت جاده ها مطلع شوند.
وی اظهارکرد: رانندگان و مسافرانی که به هر نحوی در جاده ها با مشکل مواجه می شوند با همین 2 شماره برای درخواست کمک تماس داشته باشند.
به گزارش ایرنا، اردیبهشت سال 92 مسیر زنجان - تهم - چورزق به بهره برداری رسید و از این سال تاکنون سه بار ریزش شدید کوه در این مسیر به بسته شدن آن منجر شده است.
شدیدترین ریزش در این مسیر فروردین 94 بود که پاکسازی آن 6 روز زمان برد.
برای آخرین بار کیلومتر 30 مسیر ارتباطی زنجان - تهم -چورزق به علت ریزش کوه ساعت 9 صبح 26 اسفند سال گذشته مسدود و در مدت 15 دقیقه نیروهای راهداری در این مسیر حاضر شدند و در کمتر از دو ساعت این مسیر پاکسازی شد.
صبح 14 فروردین امسال نیز دوباره ریزش در کیلومتر 20 این مسیر موجب مسدود شدن جاده شد و آخرین ریزش این مسیر نیز بامداد 11 اردیبهشت امسال اتفاق افتاده بود.
ریزش بهمن نیز در بهمن سال گذشته موجب مسدود شدن یک هفته ای این مسیر ارتباطی شده بود که توسط نیروهای راهداری با تلاش شبانه روزی بارگشایی شد.
ریزش سنگ های جاده زنجان – تهم – چورزق نیمه دوم اسفند سال گذشته 2 دفعه اتفاق افتاد اما این مسیر را مسدود نکرد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.