حسن یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عبور رودخانه قزل اوزن از طارم و آب و هوای معتدل این شهرستان در فصل زمستان، شرایط را برای حضور پرندگان مهاجر مهیا کرده است.
یوسفی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن هشدارها در این خصوص از مردم خواست، هرگونه تلفات غیر عادی در پرندگان وحشی و یا خانگی را جدی گرفته و از دست زدن مستقیم به لاشه پرنده تلف شده خودداری کنند و بلافاصله مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان جهت اقدامات فوری اطلاع دهند.
این مسئول متذکر شد: مردم از خرید پرنده (اهلی یا وحشی ) و یا تماس با آنها و نیز مصرف گوشت و یا تخم پرندگان مشکوک بپرهیزند.
یوسفی با اشاره به مشترک بودن این بیماری بین انسان و پرندگان تصریح کرد: افراد سالمند و خردسال به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدنشان باید مراقبت های بیشتری در این خصوص انجام دهند و تا حد امکان مردم روستاها پرندگان اهلی خود را تا اطلاع بعدی محصور کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان طارم جزء شهرستانهای هشتگانه استان زنجان است که از شمال با استان گیلان همسایه بوده و از نظر وضعیت آب و هوایی دارای شرایط خاص است.
بافت مکانی منطقه از حالت دره ای برخوردار بوده و با ارتفاع متوسط 400 متر از سطح دریا منطقه بطور نسبی بصورت دشت است لذا از نظر آب و هوایی تابستان گرم و زمستان معتدل دارد.
با توجه به عبور رودخانه قزل اوزن از طارم و آب و هوای معتدل در فصل زمستان همه ساله پرندگان زیادی به این شهرستان مهاجرت می کنند.
9886/6085
خبرنگار: مهدی اسدی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.