رضا عسگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کارهای عمرانی و خدماتی در محیط های روستایی غیرقابل مقایسه با تاریخ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی یادآورشد: هم اکنون در حوزه بهداشتی و خدمات درمانی تمام روستاها تحت پوشش خدمات کامل هستند و از میان خود روستاییان بهورزهایی انتخاب شده است.
عسگری اظهار کرد: نظام ارجاع و پزشک خانواده در کنار نظام جامع سلامت برای روستاییان و شهر نشینان به طور همزمان اجرا شده است اما ساکنان مناطق روستایی از مزایای بیشتری در این زمینه برخوردار هستند.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه امروز دغدغه خاصی در محیط روستایی نداریم، توسعه فضاهای آموزشی، خدماتی و زیرساختی را امکاناتی خواند که به برکت استقرار جمهوری اسلامی به روستاییان ارائه شده است.
وی خاطر نشان کرد: امروز اغلب روستاها از طرح توسعه ای و دهیاری برخوردار هستند و بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی آنان به طور مستقیم از محل مالیات بر ارزش افزوده و به طور 100 درصدی تامین می شود و تخصیص می یابد.
عسگری ادامه داد: امروز تمام روستاها از امکانات مخابراتی و تلفن ثابت و همراه برخوردار هستند و راه دسترسی بیشتر آنها آسفالته شده یا در دست انجام است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: به سبب برنامه های توسعه ای اجرا شده در مناطق روستایی، امروز بسیاری از روستاها مهاجر پذیر هستند.
وی اشتغال را یکی از مهمترین مطالبات روستاییان برشمرد و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برای تامین این مطالبه، اقدام به پیش بینی تسهیلات با نرخ کارمزد چهار تا 6 درصد در مناطق روستایی کرده است تا با اجرای طرح توسعه و اشتغال روستاییان به این خواسته آنان هم پاسخ داده باشد.
شهرستان زنجان به عنوان مرکز استان زنجان 521 هزار و 302 نفر جمعیت دارد که 433 هزار و 475 نفر آن در سه شهر زنجان، نیک پی و ارمغانخانه ساکن هستند و باقی جمعیت آن در نزدیک 200 روستا زندگی می کنند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.