حمید میرزایی فرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات گاز رسانی به 25 روستای خدابنده با بیش از 320 میلیارد ریال اعتبار از مهمترین طرح هایی است که در دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
به گفته فرماندار خدابنده هم اکنون 64 درصد جمعیت روستایی این شهرستان از گاز شهری برخوردارند، که با بهره برداری از عملیات گازرسانی به این روستاها نزدیک 80 درصد جمعیت روستایی خدابنده از گاز شهری برخوردار می شوند.
میرزایی فرد با بیان ینکه در بخش کشاوری نیز 9 طرح با اعتبار 40 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، ادامه داد: تجهیز 130 هکتار دیگر از زمینهای کشاورزی شهرستان به سامانه های نوین آبیاری از طرح های عمده بخش کشاورزی در دهه فجر امسال است.
به گزارش ایرنا، به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در زمان حاضر 18 هزار هکتار از 30 هزار هکتار اراضی آبی ( معادل 60 درصد) در شهرستان خدابنده مجهز به سامانه های آبیاری تحت فشار است.
میرزایی فرد با بیان اینکه در حوزه عمران شهری و روستایی طرح های متعددی در سطح شهرستان خدابنده به مرحله بهره برداری رسیده اند، اظهار کرد: 23 پروژه در بخش بهداشت و درمان با بیش از 24میلیارد ریال اعتبار، چند پروژه آسفالت راههای روستایی با 26 میلیارد ریال اعتبار و استاندارد سازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی در قالب11 طرح با اعتبار 40 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که در دهه فجر امسال در شهرستان خدابنده افتتاح می شوند.
به گفته فرماندار خدابنده هم اکنون اکثر روستاهای بالای 50 خانوار این شهرستان دارای راه آسفالته هستند.
میرزایی فزد از افزایش بیش از 2 برابری اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال از محل اعتبارات استانی و نیز درآمدهای نفتی ویژه مناطق محروم، 616 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی در خدابنده اختصاص یافت.
شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، 164هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.