به گزارش ایرنا، مسعود علیاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان زنجان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 9 هزار بیمه شده اصلی وجود داشت که امروزه این تعداد به 181 هزار بیمه شده رسیده که رشد 20 برابری را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: یکی از شاخص های و مولفه های توسعه یافتگی میزان چتر نظام تامین اجتماعی ان کشور بشمار می رود و این در حالی است قبل از پیروی انقلاب اسلامی در کل کشور حدود یک میلیون و 700 هزار بیمه شده اصلی وجود داشت و امروزه این رقم به 13 میلیون و 800 هزار نفر رسیده و در واقع رشد 14 برابری را نشان می دهد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد مستمری بگیران این سازمان قبل پیروزی انقلاب در استان 300 نفر بود که هم اکنون این رقم به 40 هزار نفر افزایش یافته و خدمات متعددی ارائه می شود.
وی بیان کرد: در کل کشور تعداد کل افراد اصلی و تبعی تحت پوشش این سازمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر بود و اکنون این رقم بالای 42 میلیون نفر رسیده معادل 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته اقداماتی برای بهبود خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان انجام گرفته و از جمله ان بازرسی الکترونیک بود که تمامی کارگاهها توسط بازرسان پایش می شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: این سازمان از سال 94 برای بیمه شدگان جدید و از سال جاری برای بیمه شدگلن قبلی پرونده های الکترونیک تشکییل داده و تا پایان امسال تمامی 530 هزار جمعیت تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.
علیاری افزود: با اجرای این طرح این امکان فراهم می شود پرونده مورد نیاز در بخش های مختلف به راحتی قابل دسترس بوده، به سرعت بخشی کارها کمک می کند و به عنوان یکی از طرح های زیربنایی سازمان محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 6 کارگزاری در این استان راه اندازی شده و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته یک کارگزاری تا 2 ماه آینده در شهرستان خدابنده افتتاح خواهد شد این هم کار در راستای برون سپاری و ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، تعداد بیمه شدگان اصلی بیمه پرداز به این سازمان در استان زنجان حدود 177 هزار نفر است و با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیت تحت پوشش به 530 هزار نفر می رسد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.