به گزارش ایرنا، ناصر فغفوری روز پنجشنبه در جمع شماری از معدنکاران استان زنجان افزود: یکی از مهمترین برنامه هایی که در دستور کار قرار داده ایم، اعتماد به بخش خصوصی است چراکه اگر کار مردم به خود آنان واگذار شود، به حتم با هزینه کمتری و در زمان کمتر اجرا می شود.
وی یادآورشد: همه این اقدامات برای فعال سازی بخش های غیر دولتی منوط به این است که مردم احساس کنند که کار بهتر و با تسهیل بیشتر انجام می شود.
فغفوری اظهار کرد: طی سه سال گذشته تمام کارها را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و به همکاران هم اعلام شده است که اگر کاری در توان بخش خصوصی باشد، به آنها محول شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فضایی هم برای فعال سازی خانه معدن پیش بینی کرده ایم و در ابتدای کار حمایت هایی داریم تا به مرور تاثیر اینخانه در حوزه معدنکاری بیشتر شود.
وی خاطرنشان کرد: کار معدنکار، کاری تخصصی است و باید به حتم توسط افرادی که تخصص دارند استفاده کرد.
فغفوری با بیان اینکه زنجان جزء استان ها معدنی است، ادامه داد: برنامه های خوبی را ایمیدرو در پهنه های سلطانیه، ماهنشان و انگوران اجرا می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تعیین تکلیف تمام معادن راکد و محدوده های اکتشافی طی سه سال گذشته با کمک و همراهی نظام مهندسی انجام شده است و امروز اغلب مزایده ها باتعداد محدوده های اکتشافی کمتر از 10 مورد برگزار می شود.
وی اضافه کرد: جایگاهی که بخش خصوصی در حوزه معدن انتظار داریم به آن دست یافته اند و وظیفه خود می دانیم که بیش از این حمایت کنیم و به حتم خود ما نتیجه این حمایت و پشتیبانی را خواهیم دید و مهمتر از همه هدف اصلی که معدنکاران هستند را می توانیم حمایت کنیم.
فغفوری با بیان اینکه ثابت شده است که می توان با حرف و منطق بسیاری از دستگاه ها را کنار خود نگاه داشت، ابراز کرد: در بخشی از معادن، مشکل مناطق حفاظت شده بوده در حالی که تمام آیین نامه ها و رده بندی ها مربوط به سال های گذشته است و باید به روزرسانی شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بسیاری از فعالیت هایی که در گذشته عناوین آلاینده داشتند امروز با فناوری های جدید آلایندگی ندارند و باید این آیین نامه ها به روز رسانی شوند.
وی تاکید کرد: باید استانداردهای کار را با شرایط کشور تدوین، اولویت سنجی و بررسی کرد که هم معدن و هم صنایع معدنی از قبل فعال تر شوند.
فغفوری با بیان اینکه در برخی موارد بخشی از انرژی هایی که می تواند برآیند کارها را بزرگتر کند، صرف تخریب و مباحث دیگر می شود، تصریح کرد: هنر با هم کار کردن را یاد گرفته ایم و معتقدم می توان با تعامل و همکاری کارهای بزرگی را انجام داد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.