مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: گزارش حادثه گازگرفتگی یک زن و شوهر در شهر سجاس از توابع شهرستان خدابنده به اورژانس اعلام و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله عوامل اورژانس مستقر در پایگاه سجاس عازم محل شدند.
جواد مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عوامل اورژانس گس از رسیدن به محل حادثه نسبت به احیا قلبی ریوی اقدام کردند و هر 2 نفر را به درمانگاه شهر سجاس منتقل کردند که مرگ مرد خانواده تایید شد و همسرش نیز پس از اقدامات اولیه درمانی به منظور ادامه مداوا به بیمارستان امیرالمومنین خدابنده انتقال یافت.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان نیز از جان باختن یک جوان براثر گازگرفتگی در شهرستان سلطانیه خبر داد و گفت: با اعلام موضوع به مرکز فوریت های پلیسی 110 بلافاصله ماموران انتظامی این شهرستان به محل اعزام شدند.
سرهنگ کردلو افزود: ماموران پس از رسیدن به محل حادثه، مشاهده کردند جوانی 20 ساله هنگام دوش گرفتن در حمام دچار گازگرفتگی شده و که پس از انتقال به بیمارستان مشخص شد که براثر گاز گرفتگی فوت کرده است.
'شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، 164هزار نفر جمعیت در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت استان را به خود اختصاص داده است'.
'شهرستان سلطانیه، نیز با 25 هزارو 480 نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار گرفته است'.
به گزارش ایرنا در 19 آذر پارسال نیز نگهبان یک باب ساختمان در دست احداث در گلشهر کاظمیه شهر زنجان (مردی 45 ساله) که برای گرم کردن فضای درون چادر از ذغال استفاده کرده بود براثر استنشاق گاز حاصل، قبل از رسیدن عوامل اورژانس پایگاه پونک، جان سپرده بود.
20 آذر پارسال نیز موضوع مسمومیت 2 مسافر زن و مرد در داخل چادر مسافرتی، در میدان بسیج شهر زنجان براثر استنشاق گاز اکسیدکربن به اطلاع مرکز اورژانس زنجان اعلام و عوامل اورژانس پایگاه فاتح برای نجات جان آنان عازم محل شده و آنها را پس از اقدمات درمانی اولیه به بیمارستان ولیعصر زنجان منتقل کرده بودند.
همچنین پنجم آذر پارسال نیز گاز اکسیدکربن 'گاز ذغال'، مادری 25 ساله به همراه فرزند پنج ساله اش در یکی از روستاهای اطراف شهرزنجان براثر استنشاق گاز حاصل از سوخت ذغال استفاده شده در کرسی، مسموم شده و از سوی عوامل اورژانس به منظور درمان به بیمارستان آیت الله موسوی منتقل شده بودند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 850536
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.