در این مطلب آمده است: تب و لرز، سر درد و سرگیجه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا مشکلات جسمی معمول فصل سرماست که منجر به روانه شدن افراد به اورژانس بیمارستانها و درمانگاه ها می شود.
طبیعی است که در این شبهای سرد چله زمستان به دلیل همین بیماریهایی که نام بردیم اورژانس ها شلوغ باشند اما این شلوغی اورژانس ها در برخی موارد همچون اورژانس های تخصصی اطفال و کودکان بسیار پرتراکم تر به نظر می رسد تا جایی که تصور می کنی حجم مراجعین در این اورژانس ها به مرز انفجار رسیده است.
تنها مرکز تخصصی درمان کودکان در شهر کرمانشاه، بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی است که اورژانس آن این روزها به شکل عجیبی پرتردد و غیرقابل توصیف است.
همین تعداد بسیار بالای مراجعین به این اورژانس نیز باعث شده که پرسنل و کادر درمانی آن دچار خستگی مفرط شده و با بی حوصلگی و کرختی به درمان اولیه کودکان عمدتا سرماخورده بپردازند و برای غالب آنها یک نسخه را بپیچند که حتی پیچش همین نسخه یکسان هم با توجه به تعداد بسیار بالای مراجعین جوابگوی انتظارات مردم نیست.
شرایط در این مرکز درمانی در روزهای سرد زمستان به گونه ای است که به عنوان مثال مادری همراه فرزند شیرخوار خود که شدیدا تب و لرز دارد، حداقل باید چند ساعت در نوبت اورژانس دکتر محمد کرمانشاهی بماند تا نوبتش فرارسیده و دکتر بتواند او را معاینه کند و روند درمانش را در پیش گیرد.
قطعا در چنین شرایطی که تعداد مراجعین آن هم در ساعات اولیه شب تا پاسی از شب بسیار بالاست هیچ کسی به خود اجازه انتقاد از کادر درمانی موجود را نخواهد داد اما انتظاری که از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می رود این است که با دیدن شرایط موجود یا تعداد پرسنل درمانی بخش اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی را افزایش دهند و یا حداقل مراکز مشابهی برای مراجعه این بیماران معرفی کنند تا مردم این شهر مجبور نشوند فقط به این بیمارستان مراجعه کنند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.