هدایت صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد افزود: هم اکنون 6 هزار و 78 سالمند تحت حمایت این نهاد در شهرهای بالای 20 هزار نفر از خدمات درمانی و بیمه‌ای بهره‌مند هستند.
وی یادآوری کرد: پدیده سالمندی بر هزینه خانوار اثر نامطلوبی دارد و تلاش کمیته امداد رفع مشکلات سالمندان تحت حمایت با مشارکت خیران بوده برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه از جامعه هدف خود در طی سال بر اساس نیاز آنها اجرایی می‌کند.
صفری افزود: خدمات درمانی به سالمندان بهره‌مند از خدمات بیمه‌ای این نهاد به‌صورت رایگان است و علاوه بر آن خدمات بیمه مکمل به همه سالمندان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: پرداخت کمک‌هزینه پرستاری سالمندان فاقد توان حرکتی از خدمات ویژه کمیته امداد به سالمندان است که در قالب این خدمت 127 سالمند تحت حمایت این نهاد در استان زنجان از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند هستند.
وی بیان کرد: تامین لوازم بهداشتی و توان‌بخشی به سالمندان فاقد توان حرکتی نیز از اقدامات دیگر این نهاد بشمار می رود و با کمک‌های خیران و منابع داخلی کمیته امداد نسبت به تهیه و تحویل ویلچر، تخت، تشک طبی و مواج، واکر، عصا، دستشویی فرنگی و پوشینه اقدام شده است.

** اجرای طرح غربالگری سرطان کولون برای 450 سالمند زنجانی
صفری همچنین از خدمات ارائه‌شده برای ارتقای سلامت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد این استان به طرح غربالگری سرطان کولون این گروه از جامعه هدف اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برای 450 نفر از سالمندان مشمول اجرا و موارد مشکوک به مراکز تخصصی برای تشخیص صحیح و درمان ارجاع شدند.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن طرح غربالگری بینایی‌سنجی سالمندان تحت حمایت این نهاد نیز اجرا شد و با همکاری بنیاد خیریه نوآوران سلامت 360 سالمند تحت حمایت کمیته امداد ساکن مناطق محروم از خدمات رایگان درمانی چشم ازجمله ویزیت، معاینه چشم، تجویز عینک و عمل جراحی کاتاراکت بهره‌مند شدند.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خیران زنجانی زمینه ارائه خدمات بیشتر متناسب با نیاز سالمندان نیازمند در ابعاد اجتماعی، رفاهی، بهداشتی، درمانی و مراقبتی این گروه از جامعه هدف کمیته امداد فراهم شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردارند که 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی از جمله آنها هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.