به گزارش ایرنا، رسالت اصلی کمیته امداد کمک به رفع فقر خانوارهای نیازمند با ارائه خدمات متنوع بر اساس نیاز گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت است و این نهاد در کنار ارائه خدمات متنوع، ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی جامعه هدف به محرومیت‌زدایی نیز توجه ویژه ای دارد.
هدایت صفری روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر 13 هزار و 906 خانوار دارای سرپرست سالمند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان در بخشهای مختلف بهره‌مند هستند.
وی اظهار کرد: فقر و سالمندی 2شاخص مهم در سالمندان تحت حمایت کمیته امداد به شمار می رود و خدمات متنوع این نهاد در بخشهای معیشتی، درمانی، مسکن، کمک‌هزینه ازدواج فرزندان، هزینه نگهداری در منزل، اردوهای زیارتی و خدمات فرهنگی در کنار رفع نیازها با هدف ایجاد نشاط در سالمندان تحت حمایت این نهاد به آنها ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: درمجموع طی 6 ماهه امسال پنج میلیارد و 749 میلیون تومان در بخشهای مختلف به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد این استان از محل منابع داخلی این نهاد و کمک‌های مردمی خدمت‌رسانی شده است.
وی اظهار کرد: از مجموع خدمات ارائه‌شده به سالمندان تحت حمایت این نهاد طی مدت یاد شده چهار میلیارد و 815 میلیون تومان آن در قالب کمک‌معیشت و 527 میلیون تومان نیز برای خرید یا ساخت مسکن 42 سالمند تحت حمایت پرداخت‌شده است.
صفری افزود: 138 مورد کمک‌هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج به فرزندان خانوارهای دارای سرپرست سالمند نیط طی 6 ماهه اول امسال پرداخت و علاوه بر آن به‌منظور کمک تامین جهیزیه و هزینه ازدواج فرزندان خانوارهای سالمند 351 میلیون تومان هزینه شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: پرداخت کمک‌هزینه نگهداری سالمندان در منزل نیز یکی دیگر از خدمات ارائه‌شده به سالمندان بوده و در این ارتباط 57 میلیون تومان برای نگهداری 216 سالمند تحت حمایت کمیته امداد طی 6 ماهه اول امسال پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.