به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از خادمان موکب زنجان در مراسم اربعین حسینی، افزود: شور و شعور حسینی باید کنار یکدیگر باشند، عزاداری هایی که برای امام حسین (ع) با شور همراه است باید با شعور تکمیل شود، بنابراین همه موظفیم همواره در افزایش شعور جامعه تلاش کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: امسال موکب استان زنجان در سامرا، حضور چشمگیر و مطلوبی داشت، حضور 200 نفره موکب زنجان در سامرا کار بزرگی بود که باید با رفع کاستی ها برای سال آینده آماده کنیم.
وی تصریح کرد: حضور بیش از 20 میلیون نفری شیعیان و زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در یک زمان و مکان مشخص به خاطر پیوند مردم با اهل بیت (ع) و راه حقی است که آنها پیموده اند.
امام جمعه زنجان تاکید کرد: با اینکه دولت عربستان، آمریکا و غربی ها به طور رسمی ساخت تمام ویرانی ها و رفع تمام مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی را به دولت عراق پیشنهاد داده بودند، این پیشنهاد به شرط قطع رابطه دولت عراق با ایران بود، اما آنها مردانه ایستادند و این پیشنهاد را رد کردند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه علامه امینی علت نکوداشت واقعه عاشورا را به خاطر تعلل در گرامی داشت واقعه غدیر توسط شیعیان می دانست، گفت: رمز ماندگاری و زنده ماندن شیعه گرامیداشت همیشگی واقعه عاشورا است.
وی گفت: ما به فرهنگ کربلا و عاشورا احتیاج داریم، امام حسین(ع) به ما احتیاج ندارد.
به گزارش ایرنا، تا 23 آبان امسال بیش از 16 هزار و 450 زائر اربعین حسینی از این استان به مرز مهران و نجف اشرف در عراق جابجا شده اند.
اربعین سال گذشته 11 هزار و 685 زائر و عزادار اباعبدالله الحسین(ع) از استان زنجان با 331 دستگاه به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه منتقل شده بودند.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.