عباس سلیمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) فقیه سترگ، مهاجری الی الله، محدثی والامقام و مجاهدی فی سبیل الله بود که در راستای اطاعت از امام معصوم زمان خویش از مدینه به سوی شهرری مهاجرت نمود و منزل خود را در این شهر و در زمانی که شیعیان در اوج مظلومیت و غربت بودند به پایگاه و مرجع شیعیان در آن زمان تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) نواده پاک امام حسن مجتبی(ع) و از راویان حدیث و از جمله دانشمندان بزرگی بود که محضر سه تن از امامان معصوم(ع) را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است اظهار داشت: سخنان ائمه(ع) در مورد این شخصیت والا، محبوب و معتمد نزد اهل بیت(ع) نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی این محدّث والامقام دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی(ع) زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا دانسته است.
وی در ادامه به برنامه های مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی( ع) اشاره کرد و عنوان داشت: مراسم همچون سال‌های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار و متدیّن شهرستان ری و ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم(ع)از سراسر کشور در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.
سلیمی با اشاره به اینکه سالروز گرامیداشت وفات آن حضرت مصادف با 15 شوال مطابق با دوشنبه 19 تیرماه است افزود: برنامه های گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم(ع) ازساعت 11 صبح با تلاوت آیات قرآن کریم، برنامه جمع خوانی خادمین آستان مقدس آغاز و با قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم(ع) و مرثیه سرائی ذاکران اهل بیت(ع) ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پایان بخش این مراسم معنوی خواهد بود.
لازم به ذکر است در شب وفات آن محدث عظیم الشأن مصادف با یکشنبه 18 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء نیز مراسم عزاداری با مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر دینی برگزار خواهد شد.
همچنین این مراسم به طور مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانی www.abdolazim.com پخش خواهد شد.
حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در روز چهارم ربیع‏الثانی سال 173 هجری قمری در مدینه متولد شد و بر اساس برخی روایات تاریخی پس از 79 سال تلاش و خدمت برای زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در پانزدهم شوال سال 252 دیده از جهان فرو بست و یا به شهادت رسید.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.