منصور خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 9 ماهه امسال بیش از سه هزار و 815 هکتار از زمین ها ملی استان زنجان طی 41 مورد عملیات از دست متصرفان ثروت ملی خارج و از تصرف آن پیشگیری شد.
به گفته وی، طی این مدت علاوه بر پیشگیری از تصرف اراضی ملی، بیش از 314 هکتار از اراضی ملی طی 59 عملیات از سوی این یگان حفاظت خلع ید و رفع تصرف شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی 9 ماهه گذشته از سال یکهزار و 60 مورد گزارش مردمی درباره تخریب، تصرف و آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی وصول شده که امید می رود با کمبود نیروهای یگان، مردم یاری کننده این یگان به منظور حفاظت از اراضی ملی باشند.
خسروی اظهارکرد: طی این مدت بیش از 298 هکتار از مراتع استان در 38 مرحله طعمه آتش و چهار نفر در این خصوص بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی از همه مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع استان زنجان مورد را از طریق تماس با سامانه 1504 به صورت شبانه روزی برای اطفا و پیشگیری از حریق گزارش دهند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: آتش سوزی‌های مراتع امسال در شهرستان‌های زنجان، طارم و ماهنشان بوده است.
به گزارش ایرنا، مساحت مراتع ییلاقی شهرستان زنجان 45 هزار هکتار، شهرستان طارم 47 هزار و 758 هکتار و ماهنشان نیز 16 هزار هکتار است.
در شهرستان زنجان 974 دامدار، ماهنشان 661 دامدار و در طارم نیز 924 دامدار با پروانه وابسته به مراتع هستند.
کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
این مراتع شامل 22 درصد مراتع درجه یک، 37 درصد مراتع درجه 2 و 41 درصد نیز مراتع درجه سه است.
شهرستان طارم 137 هزار هکتار اراضی ملی دارد.
7325/6085
خبرنگار ** حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.