به گزارش ایرنا، سید مرتضی خاتمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده پتروشیمی زنجان، افزود: با پرداخت قسط اول گشایش اعتبار صورت گرفته از محل صندوق توسعه ملی، کارهای زیر ساختی پتروشیمی سرعت بیشتری می گیرد.
وی ادامه داد: با وجود همه مسائلی که برای پروژه پتروشیمی زنجان طی سال های گذشته اتفاق افتاد، این پروژه اکنون در ریل مثبت افتاده و انتظار می رود در یک بازه زمانی 6 ماه تا یک سال تحرک خوبی را در آن شاهد باشیم.
خاتمی اظهار کرد: اگر پتروشمی در استان پا بگیرد، به طور قطع زمینه ایجاد اشتغال گسترده و نیز ایجاد ارزش افزوده بالا برای سهام داران و همه شهروندان استان را در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، اردیبهشت سال 85، موضوع احداث پتروشیمی زنجان به تصویب هیات وزیران رسید و وزارت نفت موظف شد نسبت به مطالعه طرح، اقدام و با مشارکت بخش خصوصی یک واحد پتروشیمی در مناسب ترین نقطه این استان احداث شود.
پس از یک سال عملیات اجرایی پتروشیمی اوره و آمونیاک زنجان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان ایجرود آغاز شد.
با مشارکت بیش از 500 میلیارد ریالی نزدیک 96 هزار نفر از شهروندان زنجان برای احداث واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی با ظرفیت 687 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 80 هزار تن اوره، جریان احداث این واحد صنعتی صورت جدی تری به خود گرفت.
حدود 11 سال از این جریان سپری می شود و هنوز مردم چشم انتظار خبرهای خوب از شرکتی هستند که بخشی از ثروت خود را در آن سرمایه گذاری کرده اند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.