قلی الله قلی زاده روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خداآفرین، بر تسریع در ارایه تسهیلات کم بهره با هدف توانمندسازی مردم و کمک به افراد کم درآمد در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تاکید کرد.
وی، اطلاع رسانی دقیق و کامل از قوانین و مزایای تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال زایی، صدور آسان مجوزها و نیز عدم سخت گیری در پرداخت تسهیلات را راهکار موثر در ایجاد اشتغال و کمک به توسعه روستاها برشمرد.
قلی زاده ادامه داد: دستگاه های متولی باید با نظارت و پایش مستمر تلاش کنند تا تسهیلات اعطایی جهت اشتغال و سرمایه گذاری و با هدف توانمندسازی دایمی و درآمدزایی هزینه شود.
وی، عدم انجام وظیفه به موقع مسئولان را مانع خدمات رسانی عنوان کرد و افزود: باید از تسهیلات مناطق محروم در قالب شرکت های تعاونی در منطقه استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، معاون کارآفرینی و اشتغال مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست، سهم استان از منابع تسهیلات بانکی کشور را 873میلیارد و300میلیون تومان و در رتبه شش کشوری اعلام کرد و گفت: برای مشاغل خانگی بیش از 512طرح و در 10رسته پردرآمد و پراشتغال شناسایی شده که تسهیلات این مشاغل در قالب طرح های کارآفرینی، پشتیبان و انفرادی پرداخت می شود.
یونس طاهری با بیان اینکه سهمیه شهرستان ها از مشاغل خانگی با سه شاخص نرخ بیکاری، جمعیت روستایی و به نسبت عملکرد شهرستان در سال 94مشخص می شود، اظهار کرد: سهمیه شهرستان خداآفرین از مشاغل خانگی 527میلیون تومان است که این مبلغ در صورت ارایه طرح های اشتغالزایی تا سقف یک میلیارد تومان نیز امکان افزایش دارد.
وی ادادمه داد: اعتبارات مشاغل خانگی در بخش های تعاونی، خصوصی با 4درصد سود در مناطق مرزی و با سه سال مهلت بازپرداخت ارایه می شود.
طاهری همچنین با اعلام اینکه سهم آذربایجان شرقی از صندوق توسعه ملی 300میلیارد تومان است، گفت: این اعتبارات برای طرح های کشاورزی، صنایع و معادن کوچک و فعالیت های خدماتی و صنایع دستی پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه سیاستگذاری کارگروه اشتغال بر شناسایی موانع اشتغال و سرمایه گذاری و ارایه راهکار و نقشه راه مناسب است، بر تشکیل کمیته اعتباری شهرستان در حوزه مشاغل خانگی و روستایی تاکید کرد.
فرماندار شهرستان خداآفرین نیز با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مناطق روستایی است، جذب منابع اشتغالزایی را نیازمند همت مسئولان دانست و خواستار جذب این منابع در شهرستان شد.
احمدعلی اسدپور با اشاره به اینکه امسال بیش از 80 فقره وام اشتغالزایی از سوی بانک های عامل شهرستان و از طریق دستگاه های حمایتی شهرستان پرداخت شده است، افزود: خداآفرین دارای ظرفیت های فراوان به ویژه در حوزه کشاورزی و گردشگری جهت تولید و اشتغال است و دولت نیز برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عمران و آبادانی تسهیلات کم بهره ارایه می دهد که باید بخشداران و دهیاران قوانین و مزایای استفاده از این تسهیلات را اطلاع رسانی کنند.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 35 هزار نفر در 240کیلومتری تبریز و در نوار مرزی رود ارس قرار گرفته است. این شهرستان دارای سندتدبیر وتوسعه با هسته های کلیدی کشاورزی، گردشگری، آب و راه است که در سال های اخیر در این راستا اقدامات زیادی انجام شده است.
خبرنگار: الهام جوادزاده** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
7468/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.