به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، امیر زین ‌العابدین قمی افزود: مجموع تسهیلات به 577 طرح ایجاد شده در قالب اشتغال و خودکفایی هزینه شد.
وی افزود: این طرح ها شامل 201 مورد توان‌ افزایی، 44 مورد کار انگیزی، 260 مورد وام مجدد برای تکمیل و توسعه طرح‌ ها و نیز سایر موارد در رشته‌ های کشاورزی، دام ‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی و خدمات بود.
وی ادامه داد: مددجویان با دریافت تسهیلات از محل صندوق قرض ‌الحسنه امداد ولایت، منابع بانکی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی در مشاغل مختلف مشغول فعالیت شدند.
این مسئول با بیان اینکه تسریع و تسهیل در ارائه خدمات اشتغال هدفمند مورد در اولویت برنامه‌ هاست، گفت: فقرزدایی با ایجاد فرصت ‌های شغلی و توسعه کسب ‌و کار محقق می ‌شود.
زین العابدین قمی، با بیان اینکه بیشتر طرح‌ های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، طرح ‌های کوچک اقتصادی است، افزود: تسهیلات به مددجویان مورد حمایت در قالب طرح ‌های کارانگیزی، توان‌ افزایی، خودکفایی و کارآفرینی یا تعامل با کارفرمایان برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز سرمایه گذاری می ‌شود.
وی بیان کرد: وام های پرداختی در یک دوره زمانی مشخص امکان درآمدزایی و خوداتکایی خانواده را فراهم می کند و خروج تدریجی از حمایت کمیته امداد را به دنبال دارد.
کمیته امداد یزد سال گذشته 261 میلیارد و 710 میلیون ریال تسهیلات اشتغال ‌زایی در زمینه ‌های کار انگیزی، توان‌ افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام تکمیلی به هزار و 818 خانواده مورد حمایت و نیازمندان متقاضی اعطا کرد.
هم اکنون 52 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد شامل 27 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.
7532/ 2047 تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.