رضا ملایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قوانین شوراها که از سال 58 توسط شورای عالی انقلاب نوشته شد برای عملی شدن آن یک خلا 20 ساله وجود داشت و این خلا نیازمند تلاش مضاعفی است که بتوان موانع را برطرف کرد.
وی اظهار کرد: خلا موجود مربوط به شوراهای فرادستی از قبیل بخش، شهرستان، استان و شورای عالی استانها را شامل می شود و این شورا با توجه به حیطه فعالیت خود می تواند به مجلس شورای اسلامی طرح و لایحه ارائه کند و حرکت های موثری را انجام دهد.
ملایی افزود: تعداد جمعیت شورا یک نکته مهم را گوشزد می کند و اینکه نهادی است که اعضای آن بیش از نمایندگان مجلس بوده و با مردم ارتباط نزدیک تری دارند و به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم عمل می کنند.
وی بیان کرد: شورای استانی به عنوان یک نهاد نظارتی و آموزشی تلاش دارد آموزش هایی را برای شوراهای فرو دستی ارائه کند تا این شورا در مسیر قانونی و چهارچوب اختیارات حرکت و به رسالت اصلی خود عمل کنند.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون این استان 935 روستا دارد که از این تعداد 730 روستا دارای شورای روستایی و 637 روستا هم دارای دهیاری هستند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 21 شهر با 113 عضو و 935 روستا با 2 هزار و 200 نفر عضو شورای اسلامی است.
شورای اسلامی استان زنجان نیز با وجود هشت شهرستان با هشت عضو که هر یک نماینده یکی از شوراهای اسلامی شهرستان هستند فعال بوده و اکنون وارد چهارمین دور فعالیت خود شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.