احد یاغموری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در 9 دی امسال نیز دمای بیشینه 19 درجه بالای صفر در شهر زنجان ثبت شد که همین میزان طی 24 ساعت گذشته نیز تکرار شد و در واقع بی سابقه بوده است.
وی اظهار کرد: طی بازه زمانی اعلام شده بیشترین دمای بیشینه ثبت شده شهر زنجان سال 78 و به میزان 16.8 دهم درجه بالای صفر ثبت شده بود که در نوع خود رکود محسوب می شد و این روند در روزهای گذشته غیر طبیعی است.
یاغموری افزود: با ورود سامانه بارشی از روز /سه شنبه /بارش های پراکنده ای در سطح این استان به وقوع می پیوندد که این روند تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی ها، کاهش بین پنج تا 10 درجه ای دمای هوا در این استان رخ می دهد که با توجه به دمای کنونی چندان به سطح نرمال نخواهد رسید و به عبارتی محسوس نخواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته گرماب با 22 درجه بالای صفر و خیر آباد با منفی 2 درجه زیر صفر گرمترین و سردترین مناطق این استان بود و دمای فعلی شهر زنجان هفت درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش نشان می دهد.
به گفته وی، کمینه و بیشینه دمای شهر زنجان در مدت یاد شده بین چهار و 19 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.