داوود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان 44 آزمایشگاه بخش خصوصی مورد تایید سازمان ملی استاندارد دارد و می تواند از آنها برای خدمات مورد نیاز در امر صادرات بهره بگیرد.
وی یادآورشد: ایجاد و راه اندازی یک آزمایشگاه باید صرفه اقتصادی داشته و بتواند از فعالیت قابل توجه برخوردار باشد، لذا در مواردی که آزمایشگاه تایید صلاحیت شده ای برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی استان وجود نداشته باشد، این اداره کل با بهره گیری از توان آزمایشگاه های همکار در سایر استان ها امور تعیین ماهیت کالاها را به انجام می رساند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: جهت تسریع و تسهیل در صادرات، درصورت نبود آزمایشگاه همکار سازمان و مناسب بودن تجهیزات آزمایشگاهی واحد تولیدی، کارشناسان فنی این اداره کل از توان آزمایشگاه واحد تولیدی جهت تعیین ماهیت کالاها می توانند استفاده کنند.
وی تاکید کرد: بنا نیست هر استانی آزمایشگاه تمام محصولات صادراتی خود را داشته باشد، همانگونه که بسیاری از استان ها محصولات سرب و روی صادراتی خود را به زنجان ارسال و از ظرفیت آزمایشگاهی این استان جهت صادرات کالاهای مذکور استفاده می کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.