سید رضا موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی جلسه ای که با حضور استاندار و معاون سازمان محیط زیست کشور در همین سازمان برگزار شد، برای ساماندهی و مدیریت این پسماندها 2 تصمیم گرفته شد.
وی یادآورشد: بر اساس همین تصمیم گیری، از سویی اقداماتی برای مکان دائمی مدیریت پسماندها و از سوی دیگر برنامه ریزی برای مدیریت زیست محیطی باطله های کنونی انجام می شود.
موسوی اظهار کرد: برآوردها نشان می دهد که روزانه 200 کامیون 10 تنی، پسماندهای تولیدی در این شهرک وارد محل انبار کنونی می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بر اساس تصمیم گیری های این جلسه، بنا شد، مشاور صاحب صلاحیتی برای شناسایی مکان مناسب انبار پسماندهای روی انتخاب شود.
وی خاطرنشان کرد: این مشاور صاحب صلاحیت در کنار مطالعه برای یافتن مکان مناسب حداکثر طی 2 ماه، همزمان باید اقدامات لازم برای طراحی، مناسب سازی و بسترسازی مکان جدید را هم انجام دهد تا بلافاصله پس از تایید، اقدامات آغاز شود.
موسوی ادامه داد: در کنار این اقدام، بنا شد، سازمان محیط زیست حداکثر طی 10 روز مطالعه مکان جدید را انجام دهد و تاییدیه های لازم را صادر کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: پس از قطعی شدن مکان جدید، ورود کامیون های حامل باطله به محل باطله های فعلی ممنوع می شود.
وی اضافه کرد: در کنار این اقدامات بنا شد تا مناسب سازی و بسترسازی در مکان جدید برای انتقال پسماندهای موجود در شهرک، مدیریت زیست محیطی مناسبی برای جلوگیری از انتشار آلودگی آن در هوا، آب و خاک انجام شود.
موسوی تاکید کرد: محل جدید انبار پسماندها به شکل تدریجی برای انتقال باطله ها آماده سازی می شود و متناسب با این جابجایی بسترسازی ها هم پیش می رود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مسئولیت تامین هزینه مناسب سازی و اجرای استانداردهای زیست محیطی در مکان جدید هم بر عهده شرکت بهین فراور گذاشته شد.
روز دوشنبه چهارم دی جاری جلسه تعیین تکلیف محل انبار پسماندهای شهرک روی زنجان با حضور دکتر تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار زنجان و اعضای هیئت امنای شهرک تخصصی روی زنجان برگزار شد.
نزدیک هفت میلیون تن پسماند صنعتی سرب و روی در مکان کنونی شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان انبار شده است و به گفته کارشناسان محیط زیست، بزرگترین خطر زیست محیطی استان زنجان محسوب می شود.
شهرک صنعتی روی در 15 کیلومتری جنوب شهر زنجان و در کنار جاده بیجار قرار دارد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.