به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه به مناسبت سوم دی روز ملی ثبت احوال در استان افزود: هم اکنون هشت میلیون حقوق بگیر در کشور وجود دارد و پرداختهای بالا در این بخش موجب شده آن گونه که باید و شاید، بهره وری لازم وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده زمان کار مفید کارمندان ایرانی 20 دقیقه اعلام شده و این موضوع بیانگر آن است که بهره وری در کشور بسیار پایین است.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: این در حالی است که در کشوری مانند ژاپن شمار کارمندان در بخش های مختلف نسبت به ایران بسیار کمتر و بهره وری بالاتر است.
وی بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی در ایران فقط به فکر کار در مشاغل دولتی هستند و این نوع نگرش باید تغییر یابد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: حتی وجود یک بیکار در جامعه معضلات خود را به دنبال دارد و این مشکل با استخدام های دولتی حل نمی شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه مردم ایران در بخش های مختلف انرژی و حتی اقلام مختلف غذایی را بیش از میانگین جهانی مصرف می کنند و بر هزینه بر بودن فرآیندهای انجام گرفته توجه چندانی ندارند.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: تمامی خدمتگزاران نظام در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و این موضوع به نوبه خود اجر دینوی و اخروی را به دنبال دارد.
مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان نیز ادامه داد: یکی ازمعضلات کنونی جامعه، نبود اطلاعات آماری در بخش های مختلف است که با ورود سازمان ثبت احوال و ثبت وقایع حیاتی چهارگانه معضلات به مراتب کاهش می یابد.
مسیح الله سلطانی خاطرنشان کرد: ثبت احوال یکی از سازمانهای تاثیرگذار در زندگی افراد به شمار می رود و تنظیم هویت افراد در جامعه، تدوین روابط نسبی و سببی از جمله آن به شمار می رود.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به 99 سالگی سازمان احوال ادامه داد: این سازمان در مدت یاد شده خدمات متعددی از قبیل تعویض شناسنامه های فرسوده و نمونه قدیمی، بایگانی 120 میلیون سند سجلی در کشور و در نهایت صدور کارت هوشمند ملی را مورد توجه قرار داده است.
سید علی شفیعی افزود: بنا بر اعلام سازمان ثبت احوال کشور به زودی اجرای آزمایشی کارت هوشمند ملی در کشور آغاز خواهد شد و در صورت ابلاغ این استان نیز آمادگی اجرای این طرح را دارد.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون 48 درصد مردم این استان کارت هوشمند ملی دریافت کردند که اقشار مختلف مردم با توجه به مزایای مختلف آن باید نسبت به انجام این کار اقدام کنند.
به گفته ی این مسئول، از ابتدای امسال تاکنون 76 هزار و 255 کارت هوشمند ملی در این استان برای متقاضیان صادر شده که طبق هدف گذاری انجام گرفته امسال 284 کارت صادر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی به عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است. روز سوم دی سال 1297 اولین شناسنامه ایرانی صادر شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.