به گزارش ایرنا، آرش کردی روز شنبه در حاشیه معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان در جمع خبرنگاران افزود: ایران هم صادرات و هم واردات برق دارد و وجه غالب بر صادرات این انرژی است.
به گفته وی، میزان تراز واردات نسبت به صادرات منفی است و واردات برق از کشورهای همسایه به لحاظ اقتضائات شبکه ای که متوقف است، انجام می شود.
مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با کشورهای افعانستان، پاکستان، عراق و ترکیه صادرات برق و با کشورهای ارمنستان و ترکمنستان نیز مبادله فصلی انجام می شود.
کردی خاطرنشان کرد: مزیت اصلی ما در بلند مدت برای منطقه موضوع صادرات، واردات و تزانزیت برق است چرا که جمهوری اسلامی قابلیت دارد که برق را دریافت و به دیگر همسایه ها تحویل دهد و نقش ترانزیت داشته باشد.
وی به استفاده از تکنولوژی در صنعت برق اشاره کرد و یادآورشد: صنعت برق تکنولوژی محور است، تابستان سال آینده مرکز دیسپاچینگ و کنترل ملی راهبری شبکه برق کشور که منطبق با آخرین دستاوردهای دنیاست به بهره برداری می رسد که مرکز پشتیبان تهران خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توانیر بابیان اینکه ، تامین کننده عمده بار گرمایش و روشنایی برق مناطق زلزله زده هستیم، اعلام کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده جزو اولین نهادهایی بودیم که در نخستین ساعت بروز حادثه در این مناطق حضور داشتیم و اگر لازم باشد تداوم ارایه خدمات در هر نقطه ای فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از زحمات مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان مرحوم مهندس بهمن قاضی زاده که خرداد سال گذشته بر اثر بیماری درگذشت و سرپرست این شرکت قدردانی و بهمن الله مرادی به مدت 2 سال به عنوان مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان معرفی شد.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.