به گزارش ایرنا محمود شهبا عصر چهارشنبه در چهاردهمین همایش علمی - پژوهشی و نخستین استارت آپ ویگند صنعت توزیع برق کشور افزود: مردم نیز باید به عنوان ذینفعان اصلی صنعت برق کشور از این ایده ها بهره ببرند.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات و تنگناهای عرصه علمی پژوهشی تصریح کرد: امروز نیاز داریم کار نویی انجام دهیم و از منظر جدیدی مسائل دنبال شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تاکید کرد: نیاز امروز کشور، کار و توصیه های کارشناسی است و همه متخصصان، کارشناسان و اساتید باید در استارت آپها مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه 19 هزار کیلومتر خط فشار متوسط و ضعیف در شمال استان کرمان وجود دارد افزود: هزینه نگهداری و تعمیر این خطوط بسیار سنگین است لذا به دنیال این هستیم که با ایده های جدید و آموختن از حوادث گذشته، درس های عملیاتی و کاربردی بگیریم.
شهبا با اشاره به زلزله های اخیر در منطقه هجدک راور تصریح کرد: با مقاوم سازی هایی که در سال 95 و 96 بر روی شبکه این منطقه انجام شده بود، خاموشی نداشتیم و تامین انرژی و روشنایی سریع به حالت اولیه برگشت.
وی تاکید کرد: با حداقل کارها و ساده ترین روشها می توان حوادث را کنترل کرد و ایده های نو به ما در این زمینه کمک می کند.
معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: 105 نفر در اولین استارت آپ ویکند صنعت توزیع برق کشور ثبت نام کردند که با توجه به شاخص ها، 60 نفر برای شرکت در این رویداد انتخاب شدند.
احمد گنجعلیخانی افزود: شرکت کنندگان در این استارت آپ به 12 تیم پنج نفره تقسیم می شوند و طی مدت سه روز ایده های خود را معرفی می کنند و ایده های برتر اول تا سوم بر اساس نظر داوران انتخاب می شوند.
وی با بیان اینکه پایدارسازی محور اصلی استارت آپ است تصریح کرد: شبکه های توزیع برق، پایداری الکتریکی و فیزیکی و مقاوم سازی پایه های بتونی و سایر تجهیزات شبکه توزیع از محورهای فرعی این رویداد است.
معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تاکید کرد: ایده های برتر در نخستین استارت آپ صنعت توزیع برق کشور مورد حمایت قرار می گیرند و تجاری سازی می شوند.
این آیین با حضور مشاور عالی استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و فعالان صنعت برق استان در محل مرکز نوآوری استان کرمان برگزار شد.
استارت ‌آپ به شرکت ‌های نوپایی گفته می ‌شود که با یک ایده‌ ساده و اولیه آغاز به کار می‌ کنند و به سرعت رشد می ‌یابند و به درآمد می ‌رسند.
استارت آپ ویکند یک همایش و رویداد آموزشی - تجربی در سراسر دنیا است که معمولا در انتهای هفته برگزار می شود.
اولین استارت آپ ویکند صنعت توزیع برق کشور به مدت سه روز از 29 آذر تا اول دی برگزار می شود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.