اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در دیدار با شماری از راهداران و فعالان در این حوزه ضمن تبریک 26 آذر هفته حمل و نقل افزود: حمل و نقل بخش مهمی از اشتغال جهانی به شمار می رود و امروزه در کشور بخش مهمی از اشتغال است که باید چند برابر شود.
وی اظهارکرد: در بخشی استفاده از وسایط نقلیه شخصی نیز مردم را مقصر نمی دانیم چرا که نتوانستیم بستر را برای استفاده از حمل و نقل عمومی فراهم کنیم.
درویش امیری اظهارکرد: مهیا نبودن حمل و نقل عمومی است که مردم را به سمت استفاده از وسایط شخصی سوق می دهد در حالی که اگر بتوانیم بستر توسعه حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم بخشی از اشتغال جامعه نیز حل می شود.
وی تاکید کرد: حمل و نقل عمومی موجب کاهش هزینه های کشور و سبد هزینه خانواده ها نیز می شود.
استاندار زنجان گفت: اگر در بخش جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی بستر و زیرساخت فراهم و نظام برحمل و نقل عمومی متمرکز شود بسیاری از هزینه های زندگی مردم، سایر هزینه های کشور کاهش
و آلودگی کشنده نیز ریشه کن می شود.
دوریش امیری خاطرنشان کرد: امروزه توسعه جوامع شهری موجب شده صنعت حمل و نقل بخش قابل توجهی از اقتصاد جهانی باشد و در سبد اقتصاد جهانی قرار بگیرد.
وی افزود: کمپانی های بزرگی در جهان در حوزه های حمل و نقل دریایی، زمینی، ریلی برای جابجایی تاسیس شده اند، حمل و نقل ریلی در دنیا روز به روز با کیفیت تر و سرعت بیشتری جایگزین حمل و نقل جاده ای می شود.
درویش امیری ابراز کرد: امید داریم روزی به جایی برسیم که توسعه ریلی در کشور محقق شود و از آلودگی هوا نجات پیدا کنیم.
استاندار زنجان گفت: خودروهای تک سرنشین سرمایه ها و ثروت ملی (بنزین) کشور را می سوزانند.
درویش امیری با بیان اینکه شغل و تلاش راهداران رنگ و بوی انسانی عاطفی و خدمت دارد و یادآورشد: راهداران زمانی به سراغ مردم می روند که هموطنان در طوفان و یخبندان به این قشر نیاز دارند.
وی با بیان اینکه گاهی غفلت یک نیروی پلیس راه در مسیر کنترل و راهنمایی می تواند منجر به حادثه ای شده و جان مردم به خطر بیفتد، تاکید کرد: باید با دقت نظر بیشتر نیروهای راهداری و پلیس راه، رنگ و بوی شغل انسانی و خدایی تقویت شود.
استاندار زنجان گفت: شغل راهداران و پلیس راه، دوستانه و حمایت از حقوق انسان هاست.
دوریش امیری با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل مسئولیت فراهم کردن زیرساخت ها و نگهداری از بستر های لازم برای خدمت به مردم را دارند، افزود: حمل و نقل از زمان بشر همراه آنها بوده و با گذشت زمان نیز در بخش جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی تحولاتی به منظور رفاه حال دریافت کنندگان از خدمات این بخش ها انجام می شود که در آینده نیز توسعه و گسترش این بخش ها بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در گذشته انسان های زیادی به دلیل تشنگی، گرسنگی و نبود امکانات حمل و نقل جان خود را از دست داده اند، یادآورشد: در گذشته 999 کاروانسرا در کشور بوده که امروز مجتمع های خدماتی در جاده ها جای این مکان های استراحت را گرفته و با گذشت زمان سیستم های حمل و نقل، مدرن، راحت و پیشرفته می شود.
استاندار زنجان بر ارتقای فرهنگ رانندگی در جامعه تاکید کرد و گفت: کسی مجوز نشستن پشت فرمان را دارد که آداب و اصول رانندگی را دانسته و به آن عمل کند چرا که این فرهنگ، فرهنگی عمومی است و خودکنترلی موجب رعایت مقرارت می شود.
درویش امیری افزود: مهمترین موضوعی که به فرهنگ و نظم اجتماعی مربوط می شود، فرهنگ رانندگی است.
مدیرکل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان در ادامه این دیدار گفت: این اداره کل متولی 2 امر مهم حمل ونقل جاده ای و راهداری درسطح استان است و 2 مقوله درتوسعه حمل و نقل و راه هر منطقه ای بسیار مهم به شمار می رود.
ایرج دست نشان افزود: از ابتدای امسال تاکنون 42 مورد آشکارسازی نقاط پرحادثه و همچنین هشت مورد حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در استان زنجان با اولویت مسیرهای پرتردد اجراشده است .
وی از 86 میلیون تردد از ابتدای سالجاری تاکنون خبرداد و گفت: نرخ جریان تردد طی این مدت 245 وسیله نقلیه، در ساعت بوده است.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.