شهرام فرحبخشیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تهیه اطلس گونه های گیاهی شهر زنجان می تواند طبق مستندات علمی نسبت به گسترش کشت این گونه ها کمک کند.
وی اظهار کرد: همچنین تهیه این اطلس امکان شناسایی گونه های گیاهی مقاوم در برابر آب را فراهم می کند.
فرحبخشیان افزود: هم اکنون کشت گونه های گیاهی در پارکهای شهر زنجان متناسب با وضعیت آب و هوایی شهر انجام می شود و این سازمان قصد دارد رویکرد علمی تری نسبت به این موضوع داشته باشد.
وی بیان کرد: هم اکنون 93 درصد فضای سبز این شهر با آب خام و هفت درصد باقمیانده با آب آشامیدنی شهری آبیاری می شود که طبق برنامه ریزی ها، این رقم به حداقل کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان ادامه داد: شهرداری زنجان با توجه به شرایط کنونی، بحران آب را جدی گرفته و بر این اساس بخشنامه های اعلام شده آبیاری فضای سبز را به شکل بهینه ای انجام می دهد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این بخشنامه کارگران فضای سبز در ساعات تعیین شده نسبت به آبیاری اقدام می کنند و از سوی دیگر شیوه های مکانیزه در این بخش لحاظ شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون شهر زنجان با در نظرگرفتن محدوده باغهای اطراف و پارکها 600 هکتار فضای سبز دارد که این روند همچنان در حال گسترش است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.