اصغر عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بودجه شهرداری زنجان 105 میلیارد تومان آن به حوزه عمرانی اختصاص یافته از این میزان 14 درصد آن معادل 13 میلیارد تومان عمدتا به بحث آسفالت ریزی معابر و خیابان های شهر زنجان اختصاص یافته است.
این مسئول اظهار کرد: خروج فاضلاب خانگی به بیرون از جمله دلایل مهم و اصلی در تخریب آسفالت معابر و خیابان های شهر زنجان بشمار می رود و شهروندان به این موضوع بی توجه هستند.
وی اظهار کرد: در این ارتباط تا کنون برای 2 هزار و 500 مشترک اخطاریه های لازم صادر شده که نسبت به اقدامات لازم در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.
عزیزی افزود: در بافت مرکزی شهر نیز این موضوع به طور ملموس وجود دارد و این مهم تخریب جداول و آسفالت ها منجر می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر آن ارگانهای خدمات رسان برای تامین شبکه و توسعه فعالیت های خود نسبت به حفاری های مختلف در سطح شهر اقدام می کنند و این موضوع نیز خرابی آسفالت را بدنبال دارد.
سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل ونقل شهرداری زنجان ادامه داد: این عوامل به نوبه خود و از طرفی نمک پاشی با هدف جلوگیری بروز یخ زدگی آسفالت نیز طول عمر مفید را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس برای رفع این معضل نسبت به روکش آسفالت مبادرت می شود این در حالی است عمر مفید آسفالت باید 20 تا 25 سال باشد و این مهم در شهر زنجان بسیار کمتر است.
وی خاطر نشان کرد: آسفالت ریزی ، معابر و کوچه ها نیز با توجه به اولویت بندی ها انجام می گیرد و منابع موجود پاسخگویی تمامی مشکلات این بخش نیست.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با 430 هزار نفر جمعیت سه منطقه شهرداری دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.