امجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این 2 شکارچی خاطی و غیرمجاز، در محدوده منطقه دشت سهرین و نزدیک رودخانه زنجانرود که به ترتیب زیستگاه آهوان و پرندگان آبزی و کنارآبزی است، مشاهده شدند که محیط بانان با حضور به موقع در محل مانع از شکار شدند.
وی اظهار کرد: '2 قبضه سلاح ته پر تک لول و دولول، 32 تیر فشنگ ساچمه ای، هشت تیر فشنگ چارپاره، یک تیر فشنگ تک گلوله'، از این شکارچیان متخلف که روز جمعه /17 آذر جاری/ وارد این اراضی شده بودند به دست آمد.
به گزارش ایرنا، روستای ینگجه روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان در استان زنجان است و در دهستان زنجانرود بالا قرار دارد.
باقری افزود: روز گذشته /جمعه/ 2 شکارچی متخلف و غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش انگوران که مامن قوچ و میش و کل و بز است توسط محیط بانان منطقه مشاهده شدند که پس از مدتی تعقیب و گریز، یکی از متخلفان دستگیر شد.
وی تصریح کرد: یکی از متخلفین که مورد شناسایی نیز قرار گرفته است با استفاده از فرصت فراهم شده، موفق به فرار شد که بزودی در دام قانون گرفتار خواهد آمد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: از این شکارچی دستگیر شده نیز، آلات و ادوات شکار شامل 'یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، یک تیر فشنگ و یک دستگاه موتورسیکلت'، به دست آمد.
'منطقه حفاظت شده انگوران' با مساحتی برابر با 92 هزار و 297 هکتار از سال 1349 تحت حفاظت قرار گرفته است.
پوشش گیاهی منطقه بطور عمده از لاله واژگون، درمنه، چوبک، گون، کلاه میرحسن، لاله، شقایق، کما، مرزه، شکر تیغال، گل حسرت به همراه درختان و درختچه هایی نظیر بنه، بادام، خینجوک، شیرخشت، زرشک، گردو و سنجد تشکیل شده است.
این منطقه زیستگاه مناسبی برای قوچ و میش ارمنی و پازن و دیگر گونه های جانوری ازجمله خرس قهوه ای، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری و چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، غاز خاکستری، تنجه، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی چون سفید رودخانه ای، سس، زرده پر و اسبله است.
'پناهگاه حیات وحش انگوران' نیز که در جنوب شرق منطقه حفاظت شده انگوران واقع شده از سال 1349 به حفاظت درآمده و از سال 1354 نیز به پناهگاه حیات وحش تبدیل شده و دارای مساحت 29 هزار و 833 هکتاری است.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.