به گزارش ایرنا، علی محمد ذوالفقاری روز سه شنبه در آیین قدردانی از حامیان استان زنجان تاکید کرد: بزرگترین ثروت کمیته امداد خیران هستند و فعالیت این افراد به جذب بیشتر خیران کمک کرده و در واقع مبلغان این نهاد بشمار می روند.
وی افزود: رضایتمندی خیرا از این نهاد امری مهم تلقی می شود و افزایش روحیه خدمتگزاری، شفافیت و اطلاع رسانی از جمله برنامه های مهم این نهاد قرار دارد و به حرکت خود در این مسیر ادامه می دهد.
این مسئول اظهار کرد: امروز با وجود مشارکتهای های خوب مردم بستر توانمندسازی این نهاد برای گروههای تحت پوشش خود در مقایسه با گذشته گرانتر شده است.
به گفته این مسئول خدمات توانمندسازی برای حل مشکلات مسکن، اشتغال، ازدواج ،جهیزیه و کمک به بیماران صعب العلاج جزو خدمات گران این نهاد محسوب می شود.
وی اظهار کرد: بسته های خدمات این نهاد جزو بسته های اثر گذاربوده و رویکرد کمیته امداد به خیران، صندوق پول نیست، بلکه رابطه ای 2 طرفه وجود دارد که یک رابطه شفاف و پاسخگو و رابطه دیگر تامین کننده نیازهای فکری، عاطفی و نیازهای گروههای تحت پوشش است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام (ره) ادامه داد: فقرا از خانواده خاصی نیستند و چراغ حمایت از محرومان در جامعه باید همیشه روشن باشد، زیرا این مهم از وقوع آسیبها جلوگیری می کند.
وی یاد آوری کرد: فرهنگ نیکوکاری باید در جامعه گسترش یابد و این موضوع مهم باید به کودکان نیز آموزش داده شود، این در حالی است که مراسم هایی مانند جشن عاطفه ها چندان زیاد نیست و حتی تمامی کودکان فقیر را تحت پوشش قرار نمی دهد.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: نیکوکاری اشکال مختلفی دارد و هر کسی متناسب با تونایی هایی خود می تواند به فقرا کمک کند و تحقق این مهم بخشی از مشکلات را برطرف می کند.

*** سرانه ایتام از 140 هزار به 267 هزار تومان افزایش یافته است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: سرانه ایتام این نهاد از140 هزار تومان در 6 ماهه سال گذشته به 267 هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و این مهم به همت خیرین و حامیان بوده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون این نهاد 1500فرزند اکرام ایتام و 1770 نفر نیز به عنوان فرزند محسنین را تحت پوشش قرار دارد و براین اساس در حوزه ایتام یتیم بدون حامی وجود ندارد، اما در فرزندان محسنین 200 نفر جذب حامی در دستور کار قرار گرفته است.
این مسئول ادامه داد: میزان مشارکت های مردمی این نهاد طی هشت ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 67 درصد رشذ نشان می دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خاطرنشان کرد: مردم خیر این استان یک میلیارد و 600 میلیون کمک های غیرنقدی و 190 مییلون تومان نیز بصورت نقدی برای مردم زلزله زده کرمانشاه جمع آوری کرد و علاوه بر آن احداث 100 مسکن با محوریت این نهاد در این مناطق احداث می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.