سید جلال ابوالقاسمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای افزایش بهره وری ناوگان باری، تقویت و نوسازی ناوگان و براساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از سال 97 محدودیت‌های قانونی برای ناوگان فرسوده حمل کالا اعمال خواهد شد.
به گفته وی، از سال آینده بارنامه برای کامیون‌های بالای 50 سال صادر نمی شود و از تردد آنها در جاده ها نیز جلوگیری خواهد شد.
رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل با هدف کاهش مصرف سوخت و ارتقاء کیفیت محیط زیست ضروری است.
ابوالقاسمیان یادآورشد: قراردادهایی با شرکت‌های خودروساز برای نوسازی ناوگان منعقد شده که در بخش ناوگان حمل و نقل مسافر از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و برای ناوگان کالا نیز از محل ماده 12 قانون از سوی وزارت نفت بخشی از سود تسهیلات نوسازی ناوگان تقبل می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اعمال مرحله نخست این طرح، ناوگان فوق سنگین با وزن وسیله نقلیه و وزن کالا بالای 96 تن تا اطلاع بعدی از شمول این دستورالعمل مستثنی است.
رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: مالکان ناوگان حمل کالای بیش از 50 سال عمر می توانند با مراجعه به شرکت های تامین کننده خودرو و طرف قرارداد نسبت به نوسازی ناوگان خود با تسهیلات در نظر گرفته شده اقدام کنند.
ابوالقاسمیان تاکید کرد: در حال حاضر استان زنجان 34 ناوگان حمل کالای بیش از 50 سال عمر دارد که از این تعداد 23 ناوگان حمل کالای بارگیر ثابت و 11 ناوگان بارگیر دیگر نیز غیر ثابت است.
وی افزود: 25 درصد ازکل ناوگان باری فعال این استان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارند.
رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این استان بیش از چهار هزار دستگاه وسیله نقلیه باری دارد، عمر متوسط ناوگان باری 16 سال است که 24 درصد از این ناوگان فرسوده و نیازمند بازسازی است.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان مجهز است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار:حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.