به گزارش ایرنا،‌سعید فائض پور روز دوشنبه در حاشیه کارگروه اشتغال روستایی شهرستان ساوه ‌افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات به متقاضیان طرح ها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در نشست روز جاری، سه پرونده جدید در حوزه اشتغال روستایی شهرستان ساوه نیز مورد بررسی قرار گرفت که پیش بینی می شود با تحقق این طرح ها، زمینه اشتغال 100 نفر فراهم شود.
فائض پور ادامه داد: یک طرح معدنی نیز با 616 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال هفت نفر مصوب شد که تسهیلات مورد این طرح نیز توسط بانک سینا تامین شود.
وی گفت: 17 طرح مصوب شده قبلی نیز در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت و با رفع موانع اجرای آنها،‌ به زودی وارد مرحله اجرا می شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی با اشاره به دستور وزیر کشور برای تاسیس 40 دهیاری در استان مرکزی اظهار کرد: احکام 14 نفر از دهیاران جدید شهرستان ساوه نیز اعطا شد.
وی اظهار کرد: در استان مرکزی بر اساس آخرین آمارها 792 دهیاری وجود دارد و این در حالی که بر اساس قانون، همه روستاهای بالای 30 خانوار در استان مرکزی دارای دهیاری هستند.
فائض پور افزود: از سوی وزارت کشور نیز بررسی ها برای اعطای دهیاری به روستاهای دارای کمتر از 30 خانوار در حال انجام است.
وی در مورد ایجاد اشتغال در روستاهای استان مرکزی‌،گفت: با نگرش دولت دوازدهم،‌ تسهیلات مناسب و ارزان قیمت توسط بانک های عامل در سطح روستاها در حال پرداخت است و شیوه نامه جدید اعطای تسهیلات با نرخ 6 درصد در حوزه های روستایی استان مرکزی نیز دنبال می شود.
به گفته فائض پور، امسال 17 میلیارد تومان تسهیلات در شهرستان ها از طریق بانک سینا پرداخت شده اما در خصوص میزان اشتغالی که این تسهیلات ایجاد کرده اند با توجه به اینکه سایر ارگان ها مانند بهزیستی، ‌کمیته امداد نیز تسهیلاتی با هدف اشتغالزایی در روستاها پرداخت کرده اند، اخبار دقیق تری اعلام می شود.

**‌* تلاش برای تحقق سهم شهرستان ساوه از اشتغال 10 هزار نفری استان مرکزی
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: هدف اصلی دولت دوازدهم توجه به تولید و اشتغال در روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.
محمد بهاروند افزود: بخشداران شهرستان ساوه طرح های اشتغالزا را ارائه کرده که در کمیته اشتغال روستائی این شهرستان به تصویب رسیده اند.
معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: در نشست روز جاری، طرح های جدیدی در حوزه اشتغال و عمران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
بهاروند گفت:‌ تلاش می شود با مشارکت دستگاه های مختلف همانند بهزیستی، ‌کمیته امداد،‌ جهاد کشاورزی و بخشداری ها اشتغال روستایی شهرستان ساوه را شکوفا کنیم.
فرماندار ساوه گفت: مسئولان استان مرکزی برای ایجاد 10 هزار شغل در سال 96 متعهد هستند و ما تلاش می کنیم با توجه به اینکه بخش عمده این میزان اشتغال از تعهدات شهرستان ساوه است، با اعطای تسهیلات و حمایت از اجرای طرح های اشتغالزا این ماموریت مهم را با کمک استاندار و دستگاه های مرتبط به انجام برسانیم.
در این نشست 14 دهیار جدید بخش مرکزی و نوبران شهرستان ساوه، ‌احکام خود را از فرماندار این شهرستان دریافت کردند.
شهرستان ساوه با بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و نوبران و 69 روستا است که اخیرا با تصمیم وزارت کشور 14 دهیاری جدید به مجموعه دهیاری های این شهرستان اضافه شد.
3075 /6539 / خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.